Nem tájékoztatta a fogyasztókat megfelelően a versenyhatóság gyanúja szerint a Foodora egy kuponakció részleteiről, továbbá az általa alkalmazott rendszerhasználati díj felszámításáról, ezért vizsgálatot indított az üzemeltető Delivery Hero Hungary Kft.-val szemben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított a Foodora, vagyis az egyik legnagyobb hazai online ételrendelési portál üzemeltetőjével, a Delivery Hero Hungary Kft.-val szemben, amiért az a versenyhatóság gyanúja szerint nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat a 2023 őszén hirdetett kuponakciójáról és az általa alkalmazott rendszerhasználati díj felszámításáról – közölte a GVH az MTI-vel.
A vállalkozás a 2023. szeptember 4. és október 31. közötti kuponakciójában 2000 forint kedvezményre és ingyenes szállításra jogosító kupont hirdetett a fogyasztóknak.
A versenyhivatal szerint azonban a cég vélhetően nem nyújtott megfelelő tájékoztatást arról, hogy erre a kuponra csak akkor jogosultak a fogyasztók, ha a rendelésük végösszege meghaladja a 6000 forintot.
A GVH észlelte továbbá, hogy az eljárás alá vont vállalkozás az általa alkalmazott rendszerhasználati díj felszámításáról annak bevezetése óta időszerűtlen módon tájékoztatja a fogyasztókat. Ezzel a vállalkozás valószínűsíthetően megsértette a vonatkozó fogyasztóvédelmi szabályokat.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.