A nemzetközi hírű, felső kategóriás hoteleket üzemeltető Mandarin Oriental szállodalánc működteti majd Budapest emblematikus szállodáját, a Gellért Hotelt, amely várhatóan 2027-től nyitja meg újra kapuit egy teljes körű, értékteremtő felújítást követően. A BDPST Group beruházásában megvalósuló fejlesztés által ismét a fővárosi turisztikai paletta kiemelkedő, unikális elemévé válhat a szálloda, hűen a történelmi örökségéhez.
A BDPST Group tulajdonában álló Gellért Hotel 2024-től teljes körű, műemlékvédelmi előírások mentén zajló komplex felújításon megy keresztül, és várhatóan 2027-ben nyitja meg újra kapuit, mint a Mandarin Oriental első Magyarországon üzemeltetett hotelje. A CNBC által a Legjobb luxury hotel brandnek választott szállodalánccal történt megállapodás hatalmas mérföldkő, hiszen az ikonikus szálloda újranyitása egy nemzetközileg elismert, patinás szakmai múlttal bíró cégcsoporttal közösen valósulhat meg, így Budapest még vonzóbbá válhat a luxus és a kultúra iránt érdeklődő látogatók számára.
A Gellért Hotelben az előzetes tervek szerint 143 vendégszobát, köztük 38 lakosztályt alakítanak ki, amelyek időtlen és elegáns kialakításáért az Alexander Waterworth Interiors Ltd londoni belsőépítészeti stúdió felel. A háborús sérülések, majd az azt követő újjáépítések során az épület eredeti belső terei gyakorlatilag megsemmisültek: a beruházó-fejlesztő szándékai szerint a négy legikonikusabb belső teret – a Lobby, a Duna terem, a Zeneterem és a Gobelin terem – eredeti pompájának megfelelően rekonstruálja, a fennmaradt fotók és tervek alapján. A beruházás célja az épület teljes felújítása mellett az, hogy olyan új funkciókat integráljanak, amelyek hozzájárulnak az elérhető szolgáltatások körének szélesítéséhez és minőségi javításához, visszahozva az épület „aranykorát”, kiegészítve XXI. századi innovációkkal, környezet- és energiatudatos elemekkel.
A Gellért Hotel talán Budapest legikonikusabb épülete, amely közel áll a legtöbb magyar ember szívéhez. Így amellett, hogy izgalmas ingatlanfejlesztési projektként tekintünk rá, hatalmas felelősséggel is tartozunk mind az épület és annak múltja, mind a budapesti lakosság felé. Ezért is kiemelten fontos volt számunkra, hogy egy ilyen cégcsoportra bízhatjuk ennek a nagy múltú épületnek az üzemeltetését. A Mandarin Oriental egy több mint 60 éves tapasztalattal rendelkező luxushotelmárka, mely nagy odafigyeléssel ötvözi ezeket a tapasztalatokat az adott ország kultúrájával, emeli ki az egyedi designt, tiszteletben tartva a Gellért Hotel hagyatékát és magyar gyökereit
– mondta Tiborcz István, a BDPST Group tulajdonosa és elnöke. Hozzátette: a cégcsoport számára mindig kiemelten fontos volt az értékmentés és -teremtés, így céljuk, hogy visszaadhassák a Gellért Hotel egykori fényét, továbbadva ezt a jövő generációi számára.
A Gellért Hotel és a Mandarin Oriental közötti partnerség történelmi és kulturális szempontból is jelentős: a Gellért Hotel hozzájárul Budapest turisztikai vonzerejéhez, míg a Mandarin Oriental elismert globális márkaként hozza magával a kivételes eleganciát, és nagy múltra visszatekintő tapasztalatát. Az együttműködés egyben lehetőséget teremt a projekten dolgozó magyar szakemberek számára arra, hogy magukba szívják a lánc unikális know-how-ját, és felhasználják azt a magyar turisztikai szektor fejlesztése érdekében. A két cégcsoport együttműködése így új fejezetet nyithat a magyar idegenforgalomban. A Mandarin Oriental a világ egyik legelismertebb menedzsmentcsoportja, amely ugyanakkor korlátozott számú, körülbelül 80 szállodát üzemeltet, ezzel is növelve a hotelek unikális és tradicionális értékét.
(Borítókép: Bujnovszky Tamás / BDPST Group)