A Toyota rekordszámú járművet gyártott a november végéig tartó idei első 11 hónapban globálisan – áll a cég szerdai közleményében.
Novemberben 926 573 járművet gyártott a Toyota, így idén eddig 9 millió 230 ezer járművet készített világszerte a vizsgált időszakban, ami felülmúlta az eddigi rekordnak számító, 2019-ben beállított 9 millió 50 ezret.
Értékesítése Japánban 27 százalékkal, az Egyesült Államokban és Kínában 17 százalékkal, Európában pedig 15 százalékkal nőtt.
Vitathatatlan: a Toyota tavaly – leányvállalataival, a Daihatsuval és a Hinóval együtt – már a harmadik egymást követő évben világelső volt az autóeladások terén, összesen 10,48 millió járművet értékesített.
Növelni szeretné a vállalat 2026-ig az elektromos járműveket kínáló portfólióját Európában – ahogy arról korábban beszámoltunk. A világ legnagyobb forgalmú autógyártója úgy fogalmazott, hogy 2026-ig évente több mint 250 ezer akkumulátoros járművet szeretne értékesíteni Európában, jelentős növekedésre készül egy olyan piacon, ahol a riválisai már megelőzték.
A Toyota a jelenleg Európában értékesített akkumulátoros autók és a tavaly már bemutatott SUV-ok koncepcióján túlmenően két új modellt is bemutatott, amelyeket még ebben az évtizedben tervez értékesíteni. Az egyik egy akkumulátoros kis SUV-modell, amelyet 2024-ben, a másik egy sportos crossover, amelyet 2025-ben tervez bevezetni az európai piacra.
Piaci adatok szerint az Európai Unióban az év első 10 hónapjában több mint 50 százalékkal nőtt a teljesen elektromos autók értékesítése az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest – az Európai Autógyártók Szövetségének múlt havi adatai szerint.
Októberig a Toyota az ötödik legnagyobb részesedéssel rendelkezett az EU-ban, részesedése az előző évhez képest kissé csökkent, 7 százalék alá esett.
Derűre adhat okot, hogy az akkumulátoros járműveknél az év első 10 hónapjában a Toyota a világszerte értékesített mintegy 8,5 millió járműnek az 1 százalékát tette ki, beleértve a Lexus luxusmárka eladásait is. Továbbá egy hidrogénre összpontosító üzleti egységet is létrehoznak Európában.
Ráadásul a hidrogén-üzemanyagcellás járművek az elektromos autókhoz hasonlóan elektromos motort használnak, de az energiát egy tartályból nyerik, a hidrogént katalizátorral választják le, így termelve áramot.
A Toyota idén január és október között világszerte mintegy 3500 üzemanyagcellás járművet értékesített, írja az MTI.