Vezeti az alternatív hajtású járműveket (New Energy Vehicle, azaz NEV) értékesítő piacot a kínai BYD, amely akkumulátorgyárból lett az elektromos autózás egyik meghatározó szereplője és több mint hárommillió járművet értékesített világszerte.
A BYD a világ tíz legnagyobb autógyártója közé lépett, és megőrizte vezető helyét a kínai piacon 2022 után 2023-ban is. Kiemelték: a vállalatcsoport nemzetközi piaci jelenléte is nagyot nőtt 2023-ban, ugyanis exportja 334,2 százalékkal emelkedett, ami 242 765 exportált autót jelent – írja az MTI.
A decemberi értékesítés 341 043 darabbal zárt, ez önmagában is 45 százalékos növekedést jelent, az éves végeredmény pedig 3 024 417 darab világszerte, amely 61,9 százalékos többlet a 2022-es évhez viszonyítva.
Az 1995-ben akkumulátorgyártóként alapított BYD ma már sokrétű üzleti tevékenységet folytat, ami kiterjed az autóiparra, a vasúti közlekedésre, az új energiára és az elektronikára. Több mint 30 ipari parkkal rendelkeznek Kínában, az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban, Brazíliában, Magyarországon és Indiában.
A vállalat decemberben jelentette be, hogy Szegeden építi meg első európai üzemét. A tavaly szeptemberig több mint 20 ezer milliárd forintnyi bevételt elérő, nagyjából 630 ezer embernek munkát adó BYD nem akkumulátorokat, hanem elektromos autókat fog előállítani Magyarországon.
A cég 2023 első három negyedévében 24,938 milliárd jüant (mintegy 3,21 milliárd eurót) fordított kutatási és fejlesztési tevékenységeire, ez a tavalyi ráfordításokhoz képest 129,42 százalékos teljesítmény. A kutatási és fejlesztési ráfordítások pedig ebben az időszakban jelentősen meghaladták a nettó profit mértékét is.
(Borítókép: Látogatók egy Denza D9-et néznek meg a kínai BYD gyártó standjánál a müncheni IAA autószalonon 2023. szeptember 5-én. Fotó: Matthias Balk / picture alliance / Getty Images Hungary)