A tervek szerint legalább fél évig zárva tart a Nyugati téri McDonald's étterem. A műemléki épületet több mint 1,5 milliárd forintból újítják fel Budapesten – írta közleményében a magyarországi McDonald's éttermeket üzemeltető Progress Étteremhálózat Kft.
A McDonald's étteremlánc egyik legforgalmasabb magyarországi egysége kedden este zárt be, és a tervek szerint mintegy fél évig nem lesz nyitva. A Nyugati téri egységben éves szinten több százezer vendég fordult meg.
A magyarországi McDonald's hálózatában jelenleg 111 étterem működik.
Égi Zsolt, a Progress Étteremhálózat Kft. ügyvezetője a közleményben jelezte, hogy 2019-ben hirdették meg magyarországi növekedési stratégiájukat, amelynek keretében a hálózat dinamikus fejlesztésébe kezdtek.
A stratégia két fő elemből áll: új éttermek nyitása és a már meglévő éttermek felújítása a „Jövő Élménye″ koncepció jegyében. A stratégia ez utóbbi elemét zárják le hálózatuk egyik legjelentősebb egységének teljes megújításával.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a magyarországi McDonald's éttermeket üzemeltető Progress Étteremhálózat Kft. nettó árbevétele 2022-ben 73,57 milliárd forint, 2021-ben 51,38 milliárd forint volt. A társaság 2022-ben 5,62 milliárd forint nyereséggel zárt, egy évvel korábban pedig 6,76 milliárd forint volt az adózott eredménye – adta hírül az MTI.
Ha esetleg még nem látta volna, a bezárt éttermet megtekintheti galériánkban is.
A műemléki épületet különleges belsőépítészeti elemek és természetes alapanyagok használatával építik újjá – írta közleményében az étteremlánc.
Az épület a neoreneszánsz és a neoromantika keverékével épült, amelyet az átalakítás után is megtartanak majd. A belső pillérek díszítő festését restaurátor készíti. Az éttermi élmény tekintetében 21. századi megoldásokkal készülnek.
Az étterem látványossága lesz egy ételszállító szalag, amely egyedülálló módon a termékeket a konyha két szintje között továbbítja majd.
Az úgynevezett transzporter felmegy egészen a galéria szintre, és egy üvegdobozon keresztül a vendégek is nyomon követhetik a termékek útját – tették hozzá.
A digitális fejlesztés részeként az étteremben érintőképernyős kioszkok és a hagyományos kasszák is lesznek. A vendégeknek lehetőségük lesz a rendelésüket ezeken a módokon vagy mobiltelefonos alkalmazáson keresztül is leadni, és akár egyenesen az asztalukhoz rendelni.
(Borítókép: Szollár Zsófi / Index)