Lezárultak a soproni alagút szerkezeti munkálatai a déli és az északi járatban is – írja a Magyarépítők.hu.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásába az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő, 780 méteres alagútpár mellett a Fertőrákos csomópont és a soproni országhatár közötti, 4,2 kilométeres négysávos út kivitelezése, illetve az északnyugati soproni elkerülő út megépítése is beletartozik – írja a Magyarépítők.hu.
A beszámoló szerint a tavaly decemberben befejezett szerkezetépítés utómunkálataiból a végleges szerkezetet kiépítő géplánc szétszerelése következik az alagút keleti és nyugati előtereinél.
Az alagút déli járatában már január végén megtörtént az alapréteg, valamint az elválasztó aszfaltréteg behúzása. Ezután következett az alagút belső falazatára rákerülő bevonat előkészítése.
Az északi járatnál jelenleg is zajlik a védőcsövek beépítése, illetve a betonfelület csiszolása és az elektromos védőcsövek alatti betonozás.
A beszámolóban kiemelték, hogy jelentős előrelépésként a felvonulási terület keleti oldalán elbontották és elszállították a mobil betonkeverő üzemet, a műhelysátrat és a keverőüzemhez tartozó depókat. Ennek köszönhetően már megkezdődhetett az ideiglenes aszfalt marása is.
Az ütemtervnek megfelelően az autóút végleges pályaszerkezetének kialakítása is elindulhat.
A pályaszerkezet felső, bazaltbeton rétegének kiépítése márciusban esedékes. Ennek megkezdéséhez mindkét járatban meg kell lennie a járdabetonozásnak, a bevonatkészítésnek, a kábelbehúzásoknak és a szerelvényezésnek a boltozatban.
A bazaltbeton kivitelezése után a már nagyrészt beépített forgalomtechnikai és vezerléstechnikai elemek befejezése következhet fő feladatként, valamint az alagút-irányításért felelős szoftver, azaz a SCADA felélesztése és a rendszerelemek üzempróbája
– idézi a beszámolót a Magyarépítők.hu.