Szokatlan őszinteséggel értékelte munkáltatói MagyarBrands-díját egy akasztói italgyártó cég vezetője: Nagy Ervin, az R-Water tulajdonosa elismerte, hogy a hivatalos munkavállalói elégedettséget mérő kérdőívek sablonosak, a legfőbb visszajelzéseket nem azok adják.
Tele a polc a díjátadókon visszatérően puffogtatott üres, semmitmondó frázisokkal, ezért rendszerint nem is számolunk be róluk, a munkáltatói MagyarBrands-díj átvétele kapcsán viszont egy olyan megkapó nyilatkozatba futottunk bele, ami sok más termelő-gyártó ipari cég, kis- és középvállalkozás számára tanulságos lehet.
Van egy hivatalos munkavállalói elégedettséget mérő kérdőív, de a dokumentum sablonos, és valójában nem ez adja a legvalóságosabb visszajelzést. Sokkal inkább támaszkodunk az őszinte beszélgetésekre a kollégákkal. Például a közös étkezéseknél vagy a munkahelyen kívül szervezett összejöveteleken. Egy kiadós közös ebédelésnél például nem a munkahelyi ügyekről csevegünk, hanem a családjainkról, hobbijainkról, örömeinkről, bánatainkról. Ezek a beszélgetések azért összehoznak minket, és sokkal többet megtudunk egymásról, mint egy elégedettségi kérdőív alapján
– mondta Nagy Ervin, akit az Index portréjában már bemutattunk tavaly szeptemberben.
Mint írtuk, harminc év alatt kétszer is össze kellett kaparnia a padlóról a cégét, amelynek alapjait apja akasztói szódásüzemében rakta le. A Coca-Cola árháborúja sem fogott ki rajta, egy online kutatás segítségével még 2008-ban teljes profilváltást hajtott végre.
Létrehozta az R-Watert, és szénsavas üdítők helyett előbb sportitalokat, majd vitaminos italokat kezdett gyártani. A legtöbben az Absolut Live termékcsaláddal azonosítják őket.
Az alig több mint 3 ezer lakosú Bács-Kiskun vármegyei községben immár évi 5,5 millió palack sport- és vitaminitalt készít az R-Water, amely
a domináns belföldi jelenlét mellett 13 országba exportál.
Nagy Ervinék nemcsak beszélnek a fenntarthatóságról, hanem tesznek is érte, az úgynevezett Ultraclean rendszerben működő akasztói üzemben, a zöldstratégia jegyében az elmúlt két évben 30 százalékkal csökkentették a csomagolóanyagok arányát, és a felhasznált energia mennyiségét. Arra is felhívták a figyelmet, hogy termékeik csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható.