Tavaly több mint 22 százalékkal nőtt a CATL árbevétele az előző évhez képest, elérve a 400,92 milliárd jüant, ezzel egyidejűleg a kínai székhelyű társaság nettó nyeresége 44,12 milliárd jüanra emelkedett, ami nagyjából 44 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest – derül ki a CATL éves üzleti jelentéséből. A CATL által értékesített akkumulátorok teljesítménye egy év alatt 40,8 százalékkal nőtt
A kínai CATL 2023-ra vonatkozó éves eredményei szerint a vállalat tavalyi összbevétele 400,92 milliárd jüan volt (mintegy 20,15 ezer milliárd forint, Magyarország nominális GDP-je 2022-ben 66 ezer milliárd forint volt). Ez 22,01 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest,
nettó nyeresége elérte a 44,12 milliárd jüant (mintegy 2210 milliárd forint), ami 43,58 százalékkal haladja meg a cég előző évi eredményét.
Piaci részesedése a Kínában elektromos járművekhez gyártott akkumulátorokból 2023-ban 44,5 százalék volt, a legnagyobb megrendelők között pedig a Li Auto, a Zeekr, a NIO, az AITO és a BMW is megtalálható.
Az SNE Research felmérése alapján a kínai vállalat a hetedik évben áll az első helyen az elektromos járműbe szerelhető akkumulátorok gyártásának nemzetközi piacán. A vállalat által előállított akkumulátorok teljesítménye tavaly 259,7 gigawattórát tett ki, ami 40,8 százalékkal haladja meg a 2022-es eredményt.
Ennek köszönhetően a CATL nemzetközi piaci részesedése 2023-ban elérte a 36,8 százalékot, ezzel a világ egyetlen olyan akkumulátorgyártója, amelynek piaci részesedése meghaladja a 30 százalékot.
A beszámoló szerint 2023-ban a vállalat mintegy 18,36 milliárd jüant (körülbelül 923 milliárd forintot) fektetett kutatás-fejlesztésbe.
A közleményben azt is kiemelték, hogy tavaly a CATL mind a technológia-, mind a termékfejlesztés terén számos újdonsággal jelentkezett. Például elindította a Qilin akkumulátor sorozatgyártását és a Shenxing szupergyors akkumulátor piaci értékesítése is megkezdődött.
A vállalat emlékeztetett: a CATL tavaly bejelentette, hogy az alapvető tevékenységeiben, azaz az akkumulátorgyártással foglalkozó vállalataiban és leányvállalataiban 2025-ig, 2035-ig pedig a teljes akkumulátorellátási láncban szén-dioxid-semlegességet kíván elérni. A CATL 4 gyára már elnyerte a szén-dioxid-semleges minősítést a zöldenergia-hasznosítás, a szállítás, a logisztika és a gyártás terén végzett folyamatos innováció révén.
Mint ismert, a CATL az egyik legnagyobb magánberuházást hajtja végre Magyarországon, ugyanis egy 3000 milliárd forint értékű akkumulátorgyárat épít Debrecenben.
A CATL zöld- és ipar 4.0-technológiák terén szerzett tapasztalatait épülő debreceni üzemében is hasznosítani fogja. Így a magyarországi termelés beindítását követően rövid időn belül teljesen karbonsemlegessé kívánják tenni a debreceni gyár működését, emellett új, víztakarékos gyártástechnológia fejlesztésével tervezik csökkenteni a létesítmény vízfogyasztását
– olvasható a kínai cég hétfői közleményében.
A legutóbbi hírek szerint a debreceni gyár katasztrófavédelmi engedélyét a Kúria megsemmisítette, emiatt új kérelmet nyújtott be a cég. Ráadásul, senkit sem engednek be, és online tartják a CATL debreceni akkumulátorgyárának új katasztrófavédelmi közmeghallgatását.