Az Unilever kedden közölte, hogy egy új költségmegtakarítási program keretében a Magnum és a Ben & Jerry's márkákat külön vállalatba szervezi át. A cég ezzel 7500 munkahelyet szüntet meg.
A két jégkrémmárka kiválása az Unilever bejelentése szerint várhatóan 2025 végéig végbe is fog menni. Az Unilever azt is közölte, hogy a szétválás után közepes alapérték-növekedést és szerény árrésjavulást kíván elérni. A részvényesek örömmel fogadták a nagyszabású átszervezés hírét – írja a Reuters.
Hein Schumacher vezérigazgató újságíróknak elmondta, a tervek szerint a fagylaltüzletágat egy különálló amszterdami székhelyre költöztetik át, de nyitott a lehetőségekre azzal kapcsolatban, hogy hol kerülhetnének tőzsdére az ágazathoz tartozó világmárkák.
A fagylaltüzletág az Unilever globális értékesítésének mintegy 16 százalékát teszi ki, egyes országokban pedig harmadát vagy 40 százalékát.
Az Unilever a költségmegtakarító programot egyébként azzal a céllal álmodta meg, hogy a következő három évben mintegy 800 millió eurónyi összeget takarítson meg.
A javasolt változtatások nyomában járó leépítések világszerte mintegy 7500, főként irodai munkahelyet érintenének, mely az Unilever mintegy 128 ezer fős létszámának 5,9 százalékát jelenti.
Schumacher nem részletezte, hogy mely régiókat sújtják majd legsúlyosabban az elbocsátások.
A HVG szerint ugyanakkor az átszervezés „jó eséllyel” a magyar leányvállalatot, az Unilever Magyarországot is érinti, mely több mint 1300 embert foglalkoztat. Az Unilever 1991 óta van jelen Magyarországon, Nyírbátorban és Veszprémben működik gyára.
Borítókép: Michael M. Santiago / Getty Images