Minden esetben előny, bizonyos pozícióknál viszont elvárás a nyelvtudás – közölték a debreceni BMW-nél, ahol mostanra több mint 1000 főből áll a csapat, de folyamatos a felvétel, és már nagyobb súllyal termelési állásokat hirdetnek meg. A prémiumautó-gyártó gyakornoki programot is indított, amely nemcsak mérnökök bevonzására céloz, hanem adminisztratív területekre is kiterjed, úgymint a pénzügy, a jog, a HR, a marketing, a kommunikáció, a logisztika és a beszerzés. Az ütemterv változatlan: a próbagyártás még az idén elindul, jövőre pedig várhatóan élesben is elstartol a Neu Klasse termelése.
Csaknem hat éve már, hogy a 2018. július 31-i bejelentéssel hivatalossá vált: a BMW müncheni főhadiszállásán megpörgették a földgömböt, és Debrecenre böktek rá, a hajdúsági megyeszékhely mellé álmodva 1 milliárd eurós beruházásból egy vadonatúj üzemet, amely évente 150 ezer jármű kibocsátására lesz képes. Ezek után – a Covid-válság, a félvezetőhiány és az orosz–ukrán háború terhe alatt – 2022 novemberében emelték a tétet, akkorra ugyanis eldőlt, hogy akkumulátor-összeszerelő üzem is helyet kap a kelet-magyarországi bázison. Így forintban máris nem 400, hanem 800 milliárdos a gigaprojekt. A startvonalhoz közeledve megnéztük, mik a legfrissebb fejlemények a debreceni BMW-gyár háza táján: mivel a gyárépítés a terv szerint halad, a munkaerőpiaci kérdések a legaktuálisabbak.
Mostanra több mint 1000 főből áll a csapatunk, és továbbra is örömmel várjuk az érdeklődők jelentkezését a karrieroldalunkon, ahol átlagosan több mint 70 nyitott pozíció közül tudnak válogatni a jelentkezők – közölték az Index érdeklődésére a debreceni BMW-gyárnál.
Hozzátették, hogy ezek között már nagyobb súllyal termelési állások találhatók. Kiemelt pozícióik, ahová több munkatársat is keresnek, az elektromos karbantartó és műszakvezető munkakörök, lehetőleg iparági, de minimum termelési tapasztalattal várják a jelentkezéseket.
A termelési területek mellett a legkülönbözőbb munkakörökbe várják az új kollégákat, így akár SAP-szakértő, többféle logisztikai pozíció, de HR- és pénzügyi lehetőségek is vannak.
Összességében a nyelvtudás minden esetben előny, bizonyos pozíciók esetében viszont elvárás. Ilyen például a műszakvezetői munkakör is, de ezeket minden álláshirdetésben az adott pozícióra specifikálva adják meg, jelezve, hogy előny vagy elvárás. Kiemelték, hogy jelentkezni kizárólagosan a BMW Group Gyár Debrecen karrieroldalán lehet, semmilyen más csatornán nem fogadnak önéletrajzokat vagy jelentkezéseket, ezen keresztül tudják biztosítani az adatkezelési megfelelőséget, és azt, hogy a jelölt bekerülhessen a kiválasztás folyamatába.
A gyakornoki programról elmondták: a BMW Csoport világszerte ismert a munkakultúrájáról, a program segítségével a résztvevők valós, gyakorlati tapasztalattá alakíthatják a már megszerzett elméleti tudásukat. „A BMW nem csak egy munkahely, hanem egy olyan környezet, ahol a területek legjobb szakemberei támogatásával értékes gyakorlati tapasztalattal és a régióban egyedülálló fejlődési lehetőséggel gazdagodnak a hozzánk jelentkezők. A munkavégzés nyelve alapvetően angol, így remek lehetőségük van a nyelvtudást napi szinten használni” – ismertették lapunkkal.
Megjegyezték azt is, szeretnék, ha a programban résztvevők hosszú távú karrierjük részeként tekintenének a náluk eltöltött éveikre, ahogyan ez már a németországi gyáraikban is magától értetődő. Közel 50 felsőoktatásban részt vevő gyakornok kollégájuk van jelenleg, de ez a szám folyamatosan növekszik. Nemcsak mérnöki területen van lehetőségük jelentkezni, hanem adminisztratív területeken is, mint
Ami a mérföldköveket illeti, a BMW Group Gyár Debrecen munkatársai birtokba vették a Kommunikációs Központot, és a Neue Klasse sorozatgyártására készülve immáron új helyszínen folytatják a közös munkát. Hans-Peter Kemser elnök-vezérigazgató elégedett az építkezés előrehaladásával: „Néhány hónapon belül megkezdjük a Neue Klasse előszériás gyártását Debrecenben, új mércét állítva fel ezzel. Ez nemcsak az autóra, hanem az itteni folyamatokra is vonatkozik. A Kommunikációs Központ a rövid távolságokkal lehetővé teszi az emberek, valamint a technológiák közötti jó összhangot" – idézték Kemsert a lapunknak küldött sajtóválaszban.
Míg a nem termelési területen dolgozók már beköltöztek a debreceni Kommunikációs Központba, addig a közvetlenül a gyártás területén tevékenykedő munkatársakat jelenleg is a globális termelési hálózatban készítik fel az új üzemben a jövőben végzendő munkájukra.
Ekként biztosítható a zökkenőmentes indulás a 2024-ben kezdődő próbagyártáshoz, valamint a 2025-ben induló Neue Klasse-gyártáshoz.
Végleges helyére költözött a 2022 júniusa, azaz a gyár alapkőletétele óta működő Egészségügyi Központ is, amely a Kommunikációs Központ épületében található. „A gondoskodás új dimenzióját biztosító, alapellátási és sürgősségi feladatokat is ellátó 700 négyzetméteres intézményben a BMW-gyár munkatársai szűrő- és további preventív programokon is részt vehetnek, illetve egészségügyi tanácsadásban is részesülhetnek. A korábban megszervezett szűrővizsgálatok segítségével (melanómaszűrés, allergiavizsgálat, tüdőszűrés, szemészeti vizsgálat) idejében derült fény különböző egészségügyi problémákra. A központban fizikoterápiás kezeléseken, valamint egyéni és csoportos gyógytornán is részt vehetnek a munkavállalók” – sorolták az autógyárnál.
Előrebocsátották, hogy az intézmény szolgáltatásportfóliója a jövőben tovább bővül majd. Az Egészségügyi Központban jelenleg három orvos, három asszisztens és egy dietetikus gyakornok munkatárs nyújt támogatást a munkavállalóknak.
(Borítókép: Szakképzésben részt vevő tanulók a Debreceni Szakképzési Centrum és a BMW Group Gyár Debrecen által közösen rendezett 4. Járműipari nyílt napon a gyár képzési központjában, Debrecenben, 2023. november 9-én. Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI)