A BYD elektromosautó-eladásai 2024 első negyedévében 43 százalékkal csökkentek 2023 negyedik negyedévéhez képest, ami azt jelentheti, hogy a Tesla – amely cég szerdán jelenti be az időszakra vonatkozó értékesítési adatait – visszaszerezheti a világ legnagyobb elektromosautó-eladójának címét a BYD tavalyi győzelme után.
A BYD, Kína legnagyobb elektromosjármű-gyártója arról számolt be, hogy 2024 első negyedévében az eladások 43 százalékkal csökkentek 2023 negyedik negyedévéhez képest, ami azt jelentheti, hogy a tavalyi győzelem után visszaadhatja a világ legnagyobb elektromosautó-eladójának címét a Teslának.
A BYD 300 114 elektromos járművet értékesített az idei első negyedévben – közölte a vállalat a Shenzhen Értéktőzsdéhez április 1-jén, hétfőn késő este benyújtott beadványában a Reuters szerint. Ez a szám 43 százalékkal alacsonyabb az előző három hónapos időszakban értékesített 526 409 darabos rekordszámnál, amellyel akkor megelőzte a Teslát. Az idei első negyedéves értékesítés 13,4 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
A Tesla ezen a héten, szerdán jelenti be az első negyedéves eladásokat: a Visible Alpha által megkérdezett elemzők szerint a március 31-ig tartó időszakban 458 500 értékesített jármű várható. A vállalat becslése alapján az értékesítés több mint 5 százalékkal csökkent az előző három hónaphoz képest, amelyet az alacsonyabb általános kereslet és a kínai piac – ahol a BYD által vezetett helyi riválisok emelték a tétet a vevőkért folytatott árháborúban – lassulása indokol.
A BYD eladáscsökkenése azt jelentheti, hogy a Tesla visszaveszi a vezető értékesítő címét.
Ez azt mutatja, hogy a Tesla globális befolyását nem lesz könnyű megkérdőjelezni, különösen azért, mert idén mindkét vállalat a kínai e-járműeladások növekedési ütemének lassulására számít.
Emellett arra is rávilágít, hogy a BYD rövid életű dominanciája a belföldi árcsökkentésekből következett.
Az összes járműtípusból az első negyedévben a BYD 626 263 darabot értékesített, ami 13,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban, de 33,7 százalékkal alacsonyabb a negyedik negyedévi 944 779 darabos rekord negyedéves csúcsnál.
A BYD február óta reagált a Tesla által tavaly év elején Kínában indított árháborúra azzal, hogy 5-20 százalékkal csökkentette új modelljeinek árait a korábbi iterációkhoz képest. A múlt héten a BYD 3,6 millió darabos értékesítési célt tűzött ki 2024-re, ami 20 százalékos növekedést jelent a tavalyi rekord eladásokhoz képest.