Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter ismét Kínában járt, ahol látogatást tett a Great Wall Motors autógyártónál. A miniszter örömmel állapította meg, hogy a szoros magyar–kínai kapcsolatoknak köszönhetően – utalva ezzel többek között a távol-keleti ország akkumulátorgyárainak magyarországi térhódítására – Magyarország a technikai átállás nagyhatalmai közé tartozik.
Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter kedden a kínai Baodingban járt, hogy megtekintse Kína egyik legnagyobb autógyártó vállalatát, a Great Wall Motorst – számolt be róla Facebook-oldalán.
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromosautó-ipari forradalom határozza meg. Ebben Kína egyértelműen vezető szerepre tett szert, s ezt bizonyítja az is, hogy a kínai autóipari vállalatok egyre sikeresebben értékesítik elektromos modelljeiket az európai piacokon
– osztotta meg gondolatait Szijjártó.
A külügyi tárca vezetője szerint a szoros magyar–kínai gazdasági és beruházási együttműködésnek köszönhetően Magyarország is a technológiai átállás globális éllovasai közé tartozik.
Szijjártót valósággal lenyűgözték a vállalatnál látottak. Megállapította, hogy a több ezer fejlesztőmérnök munkájának eredménye szemmel látható. Úgy gondolja, a Great Wall Motorst a folyamatosan megújuló csúcstechnológia teszi az ázsiai és a világpiac egyik legsikeresebb szereplőjévé.
Miközben Szijjártó Péter és a magyar kormány tárt karokkal várja Magyarországon a kínai autógyártókat, addig ez több nyugati országról nem mondható el. A kínai autógyártókkal a legkeményebb harcot Washington vívja. Az Egyesült Államok mindent megtesz annak érdekében, hogy az országból teljesen kiszorítsák a kínai gyárak járműveit. Eddig magas vámok bevezetésével küzdöttek ellenük, most azonban napirendre került a kínai elektromos járművek teljes betiltása az országban. A Fehér Ház vizsgálja, hogy milyen nemzetbiztonsági kockázata van a kínai autók jelenlétének.
A Fehér Ház szerint aggodalomra ad okot, hogy a kínai gyártású autók technológiája nagy mennyiségű érzékeny adatot gyűjthet vezetőikről és utasaikról.
Arra is figyelmeztettek, hogy az internethez csatlakozó autók rendszeresen használják kamerájukat és érzékelőiket arra, hogy részletes információkat rögzítsenek az Egyesült Államok infrastruktúrájáról, közvetlenül érintkezzenek a kritikus infrastruktúrával, és távolról is irányíthatók vagy letilthatók.
A BYD kínai vállalat, az elektromos autózás egyik vezetője eközben Szegeden építi meg első európai üzemét. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerint ez a magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházása, amelynek köszönhetően több ezer új munkahely jön létre az alföldi városban.
Az alternatív hajtásláncok jelentik a jövőt az autóiparban, s enélkül nem teljesíthetők a környezetvédelmi célok sem
– állapította meg a politikus.