A Shein divatcéget az illegális és káros online tartalmak visszaszorítását célzó, kiemelt európai uniós szabályok hatálya alá vonták, amelyek célja, hogy megállítsák a hamisított termékek terjedését a platformon.
A Kínában alapított, de ma már szingapúri székhelyű Shein havi átlagban több mint 45 millió felhasználóval rendelkezik az Európai Unióban, ami megfelel a digitális szolgáltatásokról szóló uniós törvény (Digital Services Act – DSA) hatálya alá vonáshoz szükséges küszöbértéknek – közölte pénteken az Európai Bizottság. A lépés azt jelenti, hogy
a Shein akár a globális bevétele 6 százalékának megfelelő bírsággal is sújtható a törvény megsértése miatt.
A jogszabály célja az illegális online tartalom terjedésének visszaszorítása. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a vállalatnak alaposabban kell majd ellenőriznie a weboldalain terjedő tartalmakat, beleértve a hamisított termékek értékesítését is.
„A vállalatnak az értesítéstől számított négy hónapon belül meg kell felelnie a DSA szerinti legszigorúbb szabályoknak.” Ez magában foglalja „azt a kötelezettséget, hogy konkrét intézkedéseket fogadjon el az online felhasználók, köztük a kiskorúak felhatalmazása és védelme érdekében, valamint hogy megfelelően értékelje és mérsékelje a szolgáltatásaiból eredő rendszerszintű kockázatokat” – közölte a bizottság, amelynek nyilatkozatát a Bloomberg összegezte.
A DSA azt is előírja az online piactereknek, hogy kövessék nyomon a platformjukon lévő eladókat, és legyen lehetőségük a vásárlóknak arra, hogy az illegális tartalmat megjelöljék. A nemzetközi gazdasági lap szerint az EU mostani lépése a szabályozó hatóságok legújabb kísérlete arra, hogy visszaszorítsák a Kínával kapcsolatban álló vállalatokat.
A Shein globális közkapcsolati vezetője elmondta, osztják „a bizottság törekvését, hogy az európai uniós fogyasztók biztonságosan vásárolhassanak az interneten”.