Lázár János a Csongrád-Csanád vármegyei Makón tartott sajtótájékoztatót, ahol a régió fejlesztésével kapcsolatban osztotta meg a legújabb fejleményeket. Kijelentette, hogy a minisztériummal jelenleg két kiemelt projektet futtatnak a térségben, az egyiket a makói ipari parkban, a másikat pedig Szegeden. Hangsúlyozta, hogy a kormány szeretné, ha az ország negyedik vidéki ipari centruma jönne létre a térségben.
Lázár János Makón, az ipari parknál tartott sajtótájékoztatón kijelentette, hogy a kormány számára a dél-alföldi régió fejlesztése kiemelt feladat – közölte az MTI.
Az építési és közlekedési miniszter elmondta, a kormány azt szeretné, ha Debrecen, Nyíregyháza és Miskolc után Szeged térségében is létrejönne egy ipari centrum, és Szeged végre a gyorsan fejlődő és erősen gyarapodó városok sorába lépne.
Emlékeztetett, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium Csongrád vármegyében két kiemelt projekttel foglalkozik. Az egyik a makói ipari park ivóvíz- és szennyvízhálózatának bővítése, a másik pedig a BYD szegedi beruházásához kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés.
Kiemelte, hogy a szegedi autóipari beruházáshoz szükséges több száz milliárd forintos infrastruktúra-fejlesztést teljes egészében az ÉKM valósítja meg.
Ez magában foglalja az új autógyár összekötését az M5-ös autópályával, egy új terminál és a vasúti kapcsolat kialakítását a Szeged–Budapest vonallal, valamint a szükséges ivóvíz- és szennyvízkapacitás kialakítását. Hozzátette, hogy a kormány garantálni fogja, hogy az üzem működéséhez rendelkezésre álljon a megfelelő mennyiségű gáz és villamos energia is.
Úgy látja, hogy a BYD beruházása az egész térség számára fejlődési lehetőség, különösen azoknak a településeknek, amelyek felkészültek az autóipari beszállítók fogadására. Erre garancia az M43-as autópálya és az is, hogy a kormány tervezi a várost Szegeddel összekapcsoló vasútvonal felújítását, és megfontolja egy új elővárosi vasút, tram-train kiépítését is.
Lázár János elmondta, hogy a makói ipari park 119 hektáros területén jelenleg mintegy ötven vállalat működik, ugyanakkor szükség van a park legalább százhektáros bővítésére, amit a kormány kész támogatni.
A Benepack Hungary Kft. ipari parkban megvalósuló fejlesztéséhez kapcsolódva indult el a napokban az ivóvíz- és szennyvízhálózat fejlesztése mintegy 3 milliárd forintból. Emellett bővítik a területet ellátó földgáz- és villamosenergia-kapacitást is. A kínai COFCO Packaging leánycége 27,5 milliárd forintos beruházással élelmiszeripari csomagolóanyagot gyártó üzemet épít Makón. A tervek szerint a műszaki átadás októberben, a próbaüzem még idén elindul, jövőre már teljes kapacitással működik majd a gyár.
Lázár János arról is beszélt, hogy Makó az elmúlt években „kiváló szövetségese volt a magyar kormánynak”.
Közösen képesek voltunk ezt a korábban lemaradó és leszakadó régiót felzárkóztatni
– mondta a politikus.
Az eredmények között említette a turizmus intenzív bővítését, a makói gyógyfürdő új szárnyának átadását, valamint az ipari park fejlesztését is.