Az előző év nemcsak nézettség, de pénzügyi szempontból is sikeres volt a TV2 Csoport számára. A médiatársaság 2023-ra vonatkozó pénzügyi beszámolója szerint egy év alatt több mint 10 százalékkal tudta növelni árbevételét, ami így 53 milliárd forint volt, míg adózott eredmény 2 milliárd forintra rúg.
A TV2 Média Csoport Zrt. éves rendes közgyűlése elfogadta a társaság 2023. évre vonatkozó, könyvvizsgáló által auditált pénzügyi beszámolóját. A médiavállalat adózott eredménye 2023-ban 2 milliárd forint volt, 53 milliárd forintos árbevétel mellett. Előbbi több, mint 60 százalékkal magasabb, mint a 2022. évi (1.2 milliárd forint), az árbevétel növekmény pedig meghaladja a 10 százalékot az előző évhez képest.
Az adózás utáni eredmény alakulásában továbbra is fontos szerepe van a disztribúciós és a digitális szerződésekből származó bevételeknek, míg költségoldalon a TV2 Csoport az elmúlt években kiemelt és állandó figyelmet fordít a racionalizálásra.
A médiavállalat nemcsak pénzügyi, hanem nézettségi szempontból is sikeres évet tudhat maga mögött: a hirdetők számára kiemelten fontos szeptember–december közötti időszakban a TV2 jelentős fölénnyel uralta a nézettségi toplista első helyét mindhárom kiemelt korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+), teljes napon és főműsoridőben egyaránt – közölte a vállalat. A TV2 mellett a TV2 Csoport, mint portfólió is jelentős sikereket ért el, hiszen 2023-ban, mind teljes napon, mind főműsoridőben az első helyen végzett a csatornacsaládok versenyében (A18-59, A18-49, A4+).
„2023 minden szempontból rekordév volt a TV2 Média Csoport számára: a nézettséget, a bevételt és a profitot vizsgálva egyaránt. A csapatunk kiemelkedő teljesítményt nyújtott. Magyarország legvonzóbb televíziós tartalmait hoztuk létre, terjesztettük, és a lehető legjobb módon monetizáltuk” – nyilatkozta Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója.
A nagy rivális RTL szintén sikeres előző évet tudhat maga mögött.