Az ellátási láncok globális válsága, valamint az Európában tapasztalható pénzügyi bizonytalanság sok vásárló figyelmét irányította a használt gépjárművek felé. A tendencia Magyarországon is megfigyelhető. 2024 első negyedévében 13 százalékkal nőtt a használt gépjárművek eladása az 2023-as év azonos időszakához képest. A jó piaci helyzetet meglovagolta az autótörténeti vizsgálatokkal foglalkozó carVertical, amely ezen felül a nyugat-európai piacokon történő zászlóbontásnak köszönheti kiváló 2023-as eredményét.
Míg a használt autók iránti kereslet sok országban továbbra is magas, a carVertical autóipari adatszolgáltató cég tavaly 83 százalékkal – a 2022-ben elért 23,3 millió euróról 2023-ban 42,7 millió euróra – növelte bevételét. Ez a jelentős növekedés a vállalat nyugat-európai piacok irányába történt stratégiai elmozdulásának, a termékfejlesztésnek és az új felhasználói szegmensek vonzásának közvetlen következménye.
Az idei év első hónapjai azt mutatják, hogy a cég összesített éves bevétele várhatóan meghaladja az 50 millió eurót, és a növekedés később is folytatódik majd.
A tavalyi ugrásszerű bevételnövekedés a carVertical üzleti stratégiájában bekövetkezett változás eredménye. A geopolitikai kockázatok miatt 2022-ben a cég úgy döntött, hogy bevételi forrásait Közép-Kelet-Európából Nyugat-Európába helyezi át. Ennek köszönhető, hogy Franciaország, az Egyesült Királyság és Olaszország a vállalat bevételét tekintve a vezető piacok közé került.
A fent említett piacokon a cég bevétele 146 százalékról 264 százalékra nőtt. Míg a befektetések ezekben az országokban már korábban elkezdődtek, a vállalatnak 2023-ban végül sikerült exponenciális növekedést elérnie.
„A folyamatos termékfejlesztések révén már nemcsak az autók szerelmeseit, hanem a felhasználók szélesebb körét is kiszolgáljuk. Tavaly valamennyi piacunkon megújultunk – javítottuk a brand vizuális megjelenését és kommunikációját, és arra törekszünk, hogy professzionális tanácsadókká váljunk a gépjárművásárlás és -eladás terén” – mondta Rokas Medonis vezérigazgató.
A vállalat tavalyi eredményességéhez az is hozzájárult, hogy sikerült hozzáférnie olyan adatforrásokhoz, amelyeknek a létezéséről korábban nem tudott. „Az adatok valódi értéke hosszabb távon mutatkozik meg. Azok az adatok, amelyekhez tegnap jutottunk hozzá, csak holnapután mutatják meg tényleges értéküket” – tette hozzá Medonis.
Bár alig 7 éve kezdte meg működését, a carVertical már nem nevezi magát fiatal cégnek. Az alkalmazottak száma egy év alatt 95-ről több mint 150-re nőtt. A vállalat információbiztonsági irányítási rendszere tavaly megkapta az ISO/IEC 27001:2017 minősítést, továbbá két egymást követő évben is felkerült a Financial Times Európa 1000 leggyorsabban növekvő vállalatát tartalmazó éves listájára.
A cég a közelmúltban piacra dobott új terméke – a járművezetők számára fejlesztett alkalmazás – egyelőre csak Litvániában érhető el, de a tervek szerint hamarosan más országokban is bevezetésre kerül. Mindez összhangban van a carVertical azon elképzelésével, hogy a vállalat a járműtörténet-ellenőrzésen messze túlmutató ökoszisztémává váljon.
A vállalat továbbra is az alapításakor meghatározott munkahelyi kultúra jegyében folytatja tevékenységét: alkalmazottai kivétel nélkül otthonról dolgozhatnak, és korlátlan szabadságot vehetnek ki.