Egy héttel ezelőtt írtunk arról, hogy a magyar kormány által visszavásárolt Budapest Airport lemondott igazgatósága és felügyelőbizottsága helyére új testület érkezik. Szerda délelőtt a cég hivatalosan közölte: Francois Berisot a Budapest Airport új vezérigazgatója.
Mint arról beszámoltunk, Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter június 6-án bejelentette, hogy a Budapest Airport Zrt. újra magyar kézre került, a kormány történelmi tranzakciót bonyolított le a visszavásárlással.
A bejelentéssel egy időben a Budapest Airport teljes igazgatósága és felügyelőbizottsága lemondott, a testületek új összeállításáról alapítói határozat formájában született döntés. Az igazgatóságba a Corvinus delegáltjai:
A Vinci Airports is delegált egy tagot az igazgatóságba, Emmanuel Robert Menanteau-t, aki hosszú ideje a légiiparban tevékenykedő szakember.
A felügyelőbizottságba a franciák delegáltja Rémi Guy Ferdinand Maumon-Falcon de Longevialle, aki 2018 óta a Vinci Airports pénzügyi igazgatója, korábban pedig a közel-keleti és közép-ázsiai régió projektigazgatójaként több repülőtér-felvásárlási projektet irányított – írja a lap.
Az állam képviselői a felügyelőbizottságban Torzsa Andrea, a Corvinus Zrt. vezérigazgatója, Túri Anikó, a Nemzetgazdasági Minisztérium közigazgatási államtitkára és Szabó-Szombati Tibor ügyvéd.
A Budapest Airport szerdai közlése szerint a cég új vezérigazgatója: Francois Berisot.
A szakember több mint két évtizedes nemzetközi aviatikai szakmai tapasztalattal rendelkezik, az elmúlt 5 évben a VINCI Airportshoz tartozó belgrádi Nikola Tesla Repülőtér vezérigazgatója volt. A cég közleménye szerint a magasan képzett szakember olyan területeken rendelkezik tapasztalatokkal, mint az üzemeltetésirányítás, a kereskedelmi és piacfejlesztés, az infrastruktúra-felújítás és -bővítés, a stratégiai tervezés, a pénzügyek és a kivitelezés.
Francois Berisot Kam Jandut, a Budapest Airport Zrt. leköszönt vezérigazgatóját váltja.
A kormány június elején jelentette be, hogy lezárult a tranzakció, és csaknem 20 év után újra nemzeti többségi tulajdonba került a reptér. A vételár 3,1 milliárd euró, a hitelezői konzorciummal történt megállapodással a korábbi tulajdonosok által felvett 1,44 milliárd eurónyi hitelt pedig meghosszabbították. Vételár-arányosan a magyar állam 80 százalékos tulajdonrészt szerzett a Budapest Airport Zrt.-ben, a francia társbefektető VINCI pedig 20 százalékot.