Több olvasónk is jelezte: az Apple Pay váratlanul és teljesen indokolatlanul több tranzakciót is végrehajtott. Úgy tűnik, hogy a levonásokról az Apple tehet. A probléma szinte az összes bankot érinti. Az OTP felvette a kapcsolatot az Apple-lel. Egyik olvasónktól 5 perc alatt 74 tranzakcióval 550 ezer forintot vontak le, a bankja tiltotta a kártyáját.
Több olvasónk jelezte, hogy valami probléma van az Apple Payjel: tömegesen von le pénzeket. Volt olyan olvasónk, akitől kétszer 990, majd még egyszer 1990 forintot vett le a rendszer. Egy másik olvasónk jelezte, hogy egyszer 2390, majd 2990 forinttal terhelték a bankkártyáját.
Olvasónk értesítette az esetről az OTP-t, ahol azt a választ kapta, hogy „százával hívják őket”, és a bank tájékoztatása szerint az Apple-nél történt probléma.
Az OTP Bank megkeresésünkre az alábbi választ küldte: „Információink szerint több bankkártya-kibocsátó kártyáival több banknál tömeges, indokolatlan terhelések történtek. Szakembereink a szükséges intézkedéseket haladéktalanul megtették”.
AZ APPLE-lEL IS FELVETTÉK A KAPCSOLATOT.
Majd levelük végén kiemelték, hogy jelenleg is folyik a helyzet monitorozása, elemzése. „Egyelőre bővebb információt nem szeretnénk adni”.
Egy másik pénzintézet magas rangú banktisztviselője az Indexnek azt mondta, hogy jelenleg nagy erőkkel vizsgálják a probléma mértékét. Ők is számos bejelentést kaptak.
Szerkesztőségünk e-mail-címére több száz panasz érkezett, igyekszünk mindegyikre válaszolni. Olvasóink az alábbiakról számoltak be:
Az egyik olvasónk így fogalmazott:
Nálam is beindult az Apple levonogatása, 20 percen belül 8 tranzakcióban 80 000 forintot vontak le a kártyámról, mire sikerült letiltani. Az Apple Support oldalán a számlázott tranzakciók közt természetesen egyik sem látszik, az Apple Supportot elérni nem lehet, ütemezett visszahívást tudtam kérni csütörtök délután 2-re. Az OTP szintén elérhetetlen telefonon (nyilván mindenki őket hívja), egy óra várakozás után feladtam.
Több MBH-bankos és revolutos olvasónk jelezte, hogy a probléma őket is érinti, egyiküknél három tranzakcióval összesen 22 ezer forintot vontak le, de a Raiffeisennél bankoló ügyfelek is jelezték már a problémát lapunk felé.
Nyáry Krisztián író is értesített a problémáról lapunk Facebook-oldalán: „Tőlem 22 ezret vontak le Unicrediten keresztül, most korlátoztam a limitet.”
„A Raiffeisen Bank ügyfele vagyok, és az Apple olyan szolgáltatási előfizetést vont le 12 990 forint értékben, amit 2–3 hónapja állítottam le. A Raiffeisen ügyfélszolgálatán azt mondták, hogy tömeges a probléma” – fogalmazott egy másik olvasónk.
Egyik olvasónk azt írta, neki szerencsére sikertelen volt a levonás, de felhívták az Apple-t, ahol azonnal tudtak beszélni valakivel.
Az ügyfélszolgálatos azt mondta, nem lát semmilyen levonást, mivel sikertelen volt, és egyéb költségeket sem a szokásos előfizetéseken kívül, a bankkal kell egyeztetnünk. A Wise-t is rögtön elértük, ahol szintén nem láttak semmilyen tranzakciót, csak felfüggesztették a kártyát a biztonság kedvéért. A CIB-et pedig természetesen nem lehetett elérni egy óra várakozás után sem
– fogalmazott olvasónk. A lapunknak küldött jelzésekből arra lehet következtetni, hogy az Apple Pay jellemzően a korábban már kifizetett előfiztéseket hibásan, most ismételten beszedte, de ezt a szolgáltató egyelőre nem erősítette meg.
Egy másik olvasónk azt írta, hogy először a folyószámláján lévő pénzt áttett a Giro számára hozzáférhetetlen célbetét alszámlára. Majd zárolta az Erste kártyáját és felhívta a bankot, „sokadik panaszosként”.
Letiltották a kártyámat, és az ügyintéző mondta, még két kísérletet látott, hogy Apple Pay-en keresztül próbáltak terhelni, de akkor már zárolva volt a kártya, így sikertelenül. Az Erste 60 napon belüli igénylés esetén díjmentesen pótolja a letiltott kártyát, és átmenetileg jóváírja a zárolást
– fogalmazott. Az olvasónknak az Erste azt javasolta, tegyen rendőrségi feljelentést az ügyben.
(Borítókép: S3studio / Getty Images)