Index Vakbarát Hírportál

Lázár János szerint megzsarolta a magyar államot V-Híd Zrt. vasútépítő cég

2024. augusztus 1., csütörtök 19:25

Lázár János építési és közlekedési miniszter egy felháborodott hangvételű Facebook-posztban közölte, hogy megzsarolta a magyar államot Mészáros Lőrinc vasútépítő cége, a V-Híd Zrt., aki az ígéretek ellenére éjszaka és hétvégén is munkálatokat végezne a Déli Körvasút projekt keretében, mert csúszásban van. Lázár János szerint ez elfogadhatatlan.

„Ezt is megéltük! A Déli körvasút kivitelezője, a V-Híd Zrt. megzsarolta a projekt megrendelőjét, a magyar államot!” – írta Lázár János építési és közlekedési miniszter legújabb Facebook-bejegyzésében.

A miniszter felháborodását kiváltó kivitelező, a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt. nyerte el 2021-ben a Déli Körvasút projekt kivitelezési pályázatát nettó 337 milliárd 904 millió forintos ajánlatával. Korábban már akadt probléma Mészáros Lőrinc vasútépítő cégével, jelesül amikor a korábbi tervekkel ellentétben mégsem indult el az ígért időben a Szabadka–Szeged közötti személyvonat. Akkor a MÁV Zrt. közleménye szerint a vállalkozó hiányosságai okozták a projekt halasztását, míg a szerb oldalon időben befejezték a fejlesztéseket. 

A Déli Körvasút projektben Kelenföld és Ferencváros állomások között a meglévő két vágány mellé egy rövidebb szakaszokon két új vágányt építenek ki zajvédő falakkal, és három új, akadálymentesített megállót (Nádorkert, Közvágóhíd, Népliget) is felhúznak. Összesen 13 kilométer új vágányt, 16 új vasúti kitérőt és 6 új vasúti hídrendszert építenek 2027. december 31-ig.

„Tetszettek volna gyorsabban, olcsóbban és jobban dolgozni!”

Lázár János a bejegyzésében azt kifogásolja, hogy a kivitelező a magyar állam korábban tett ígéretével ellentétben hétvégén és éjszaka is folytatna munkálatokat, amelyek nyilvánvalóan zajjal járnak.

Nincs az a vállalkozó, se kicsi, se nagy, se jó vagy még jobb kapcsolatokkal rendelkező, aki ennek az ígéretnek a megszegésére bírhatja a kormányt. Márpedig a V-Híd most azzal fenyegetőzik, hogy figyelmen kívül hagyja ezt a megállapodást, önkényesen visszatér a hétvégi és éjszakai munkavégzéshez, szembemegy a kormánnyal, mint megrendelővel. 

– vázolta a helyzetet Lázár János, hozzátéve, hogy a kivitelező „nem az ott élők nyugalma érdekében hozott korlátozások miatt van csúszásban, hanem a saját hibájából”.

„Tetszettek volna gyorsabban, olcsóbban és jobban dolgozni! ”– írta még a miniszter. 

A bejegyzés végén Lázár János megjegyezte azt is, hogy a V-Híd jobban teszi, ha nem fenyegeti perrel a magyar kormányt, mert annak köszönhetően szerzett csak a tavalyi évben 59 milliárd forintos rekordbevételt, „amelyet osztalékként az utolsó forintig, ki is vettek a cégből”.

Rovatok