Új rendszer és új menedzsment kell a MÁV-hoz – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter pénteken tartott sajtótájékoztatóján. A miniszter egy ötpontos akciótervet is bejelentett.
Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója szeptember elsejével távozik posztjáról – jelentette be Lázár János pénteken. A miniszter szerint egy teljesen új rendszert alakítanak ki, amihez új menedzsment is dukál, ezért távolítják el székéből Pafférit.
Szeptember elsejétől Hegyi Zsolt, a MÁV-Start vezérigazgató-helyettese veszi át a vasúttársaság irányítását.
Lázár János a sajtótájékoztatón elmondta azt is, hogy egy ötpontos közlekedési akciótervet dolgoztak ki, amely szerint
Lázár János a tájékoztatón elismerte, hogy nem a tömegközlekedés volt a fókuszban az elmúlt években, azt sem tagadta, hogy kötött pályára csak uniós forrást költöttek. Szerinte a tarifareform most nagy fordulatot hozott, immár egyértelmű, hogy kell-e tömegközlekedés, vagy nem. A home office szabállyal kapcsolatban elmondta, hogy egy ekkora vállalatnál nem dolgozhat több ezer ember otthonról.
A miniszter nagy hibának tartja, ha valaki a hőség következményeiből politikai hasznot akar kovácsolni. Mint mondta, most már fel kell az országnak készülnie az időjárás-változásra.
A megoldás egyelőre az, hogy buszokkal váltjuk ki a vonatokat. 50 éves járművekkel nem tudunk nekivágni a 40 foknak
– tette hozzá.
A miniszter nemrég keményen kritizálta Mészáros Lőrincet, mint mondta, ebben semmi meglepő nincs, az ő posztján a vállalkozókkal való csata mindennapos.
Lázár János beszélt Vitézy Dávidról is, aki a tavaszi főpolgármester-választáson az LMP és civilek támogatásával indult, és pár szavazat híján alulmaradt a regnáló baloldali főpolgármesterrel szemben. Vitézy Dávid Lázár szerint két nagy lehetőséget kapott a Fidesztől, de egyikkel sem élt. Mint mondta, ő Vitézynél komoly mentális problémát lát, „igazából ő az egyetlen oka, hogy nem lett közlekedési miniszter és nem lett főpolgármester”.
Vitézy Dávid az elmúlt időszakban többször is azt mondta, hogy a MÁV helyzete látványosan romlik, az InterCityk felújítása az elmúlt két évben elmaradt, és annyit késnek a távolsági vonatok, mint az adatok mérése óta soha. A bejelentéssel kapcsolatban sem titkolja véleményét, szinte azonnal reagált a megjelent hírekre. Úgy véli, Lázár Jánosnak nem másokat kellene leváltania, hanem le kellene mondania. Erről szóló cikkünket alább olvashatja.
(Borítókép: Lázár János 2024. 08. 16-án. Fotó: Szollár Zsófi / Index)