Nem egy napra teszünk fel mindent, hanem egész hónapban várjuk kedvezményekkel a vásárlókat, ennek fényében mi nem Black Fridayről, hanem Black Novemberről beszélünk – szögezte le Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezető igazgatója. Kiemelte, hogy egész novemberben akciós árakkal csábítják a vásárlókat, és azt is elárulta, mely termékeknél várhatunk legnagyobb eséllyel kedvezményeket. Szombaton indul a buli, és még csütörtökig lehet jelentkezni a különleges kedvezményekre jogosító VIP-klubba.
Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, hogy bár a tavalyi Black Friday a várakozásoknál gyengébben teljesített, idén optimistán tekintenek a szezon elé. Ezt arra alapozza, hogy bár a magyar gazdaság egyes ágazatai gyengélkednek, de a fogyasztást és így a bolti vásárlásokat érintő számok jól alakulnak:
Szilágyi Gábornak felvetettük, hogy a forint kétéves mélypontra gyengülése visszavetheti az euróban történő külföldi rendeléseket, így ez is az elektronikai áruházlánc malmára hajthatja a vizet. A cég ügyvezető igazgatója egyetértett, és hozzátette, hogy szerinte a reálbér-növekedés tempója is kitarthat egész évben, ami a vásárlási kedvet erősíti. Ezután rátért arra, hogy mit várhatunk az idei Black Novemberben.
Szilágyi Gábor hangsúlyozta, hogy tőlük indult, és kezd elterjedni a piacon egy új hozzáállás, mégpedig hogy Black Friday helyett egyre több eladó Black Novemberben gondolkodik.
Nem egy napra teszünk fel mindent, hanem egész hónapban várjuk kedvezményekkel a vásárlókat, ennek fényében mi nem Black Fridayről, hanem Black Novemberről beszélünk
– hangsúlyozta az ügyvezető igazgató. Ezután rátért a konkrét számokra is, hogy legnagyobb eséllyel mely termékkategóriákban számolhatunk a legnagyobb kedvezményekkel. Ezek a legkeresettebb termékek lesznek, amelyekből az előzetes felmérés szerint a vásárlók a következő arányban terveznek vásárolni:
A november már akkora forgalmat generál, mint a december, és ez a két hónap együttesen az éves árbevétel több mint 20 százalékát adja – mutatott rá Szilágyi. A vállalat heti ciklusokban kínál akciókat, és már október végétől exkluzív ajánlatokat biztosít a regisztrált tagoknak.
A MediaMarkt Magyarországnál a bizalmi faktort erősíti, hogy a vásárlók jellemzően online hozzák meg a döntéseket, ami után offline rásegítést kapnak az üzletekben
– erre már Karczub-Lehoczky Fanni marketingigazgató világított rá a cég saját kutatása alapján. Hozzátette, hogy a vásárlók 63 százaléka várja az akciós árakat, és 23 százalék ingyenes szállítást is keres és elvár.
Az átlagos vásárlási érték 90 ezer forint az összes Termékkategóriában, tehát ennyit terveznek költeni a magyarok a Black November alatt
– állapította meg az áruházlánc kutatása. Szilágyi Gábor igyekezett eloszlatni az akciós árak hitelességével kapcsolatos tévhiteket.
Magyarország az ártörvényt az egyik legerősebben alkalmazza, és ez kikényszeríti, hogy amikor egy vásárló áthúzott, akciós árat lát, az valóban tényleges akció legyen.
– fejtette ki az ügyvezető igazgató, hangsúlyozva, hogy az utóbbi években nagy tisztuláson ment át a piac, ugyanis korábban voltak csalások az árakkal, most már nincs ilyen, a valódi csökkentett árat látják a boltokban.
A MediaMarkt vezetői részletes betekintést nyújtottak a vállalat jelenlegi helyzetébe és jövőbeli terveibe. A kiskereskedelmi lánc üzleti éve lezárult, így egész éves kimutatást tudtak adni arról, hogyan és mit vásároltak a magyarok az üzleteikben.
Az üzleti év első felében még visszaesést tapasztaltak, ám a tavaszi hónapoktól kezdve dinamikus növekedés indult. Az online értékesítés különösen erős húzóerőnek bizonyult, amit a vállalat új fejlesztésekkel igyekszik még tovább erősíteni.
A vállalat jelentős online fejlesztéseket hajt végre. A vásárlók 70-80 százaléka már az interneten kezdi a vásárlási folyamatot, még akkor is, ha végül offline vásárol. Ezért a MediaMarkt teljesen megújítja webshopját, hogy felhasználóbarátabb felületet biztosítson.
Bevezetjük az úgynevezett retail media szolgáltatást is, amely a vásárlói viselkedés alapján személyre szabott hirdetéseket jelenít meg, csökkentve ezzel a zavaró reklámok mennyiségét
– árulta el a fejlesztési terveket Karczub-Lehocky Fanni, a szolgáltatás menedzsment vezetője. A CRM-rendszerük is megújul, aminek célja a hiperperszonalizáció megvalósítása 2026-ra. Ez lehetővé teszi majd, hogy a vásárlók élethelyzetüknek megfelelő, személyre szabott ajánlatokat kapjanak.
A MediaMarktnál elérhetők a saját márkás termékek, ami a műszaki szektorban még kevésbé elterjedt gyakorlat. A kutatások azt mutatják, hogy a vásárlók már a műszaki termékek esetében is nyitottak a saját márkás termékekre, különösen, ha jó ár-érték arányt képviselnek.
A saját márkás termékeink nem konkurálnak a prémiummárkákkal, hanem kiegészítik azokat, célzottan olyan vásárlói igényeket elégítve ki, ahol az ár-érték arány a meghatározó szempont
– fogalmazott Szilágyi Gábor. Bár a saját márkás termékek ismertsége még alacsony Magyarországon, a vállalat bízik abban, hogy ezek népszerűsége növekedni fog a következő időszakban. A legtöbb ilyen termék főleg a kellékek kategóriába tartozik, de szép számmal találunk König márkajelzéssel háztartási gépeket, konyhai eszközöket, turmixgépeket, hűtőket és még sorolhatnánk.
A MediaMarkt 1997-ben nyitotta meg első magyarországi üzletét, és mára 40 offline áruházzal rendelkezik, amelyből 18 Tesco áruházakban működő shop-in-shop üzlet. A vállalat több mint 1400 embernek ad munkát és több mint 200 beszállító partnerrel működik együtt.
Augusztusban új, teljesen zöldenergiával működő logisztikai központba költöztek, ami napelemekkel és energiatakarékos rendszerekkel üzemel. Ez a fejlesztés a fenntarthatósági törekvéseiket is jelzi.
(Borítókép: Henning Kaiser / picture alliance / Getty Images)