A MÁV számára hamarosan 20 új kínai mozdonyt vehet az Építési és Közlekedési Minisztérium, amihez legalább 60 milliárd forintnak kell rendelkezésre állnia. A szerelvények még a 2026-os választások előtt forgalomba állhatnak, úgy tudni, az állomáshelyük Nyíregyházán lesz.
A Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium hamarosan akár 20 új kínai mozdonyt vehet a MÁV számára. A hvg.hu értesülései szerint egy magyar küldöttség néhány hete „előzetes szemrevételezésre” járt Kínában, hogy tájékozódjanak a CRRC-mozdonyok beszerzéséről.
A lap azt írja, a CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd. nevű kínai járműgyártónak két tolatómozdonya már a magyarországi síneken van, miután az osztrák tulajdonban lévő Rail Cargo Hungaria rendelt belőlük. A további beszerzést felgyorsíthatja, hogy Lázár János a kínai járművek magyarországi hatósági engedélyeit a napokban írta alá azt követően, hogy a mozdonyok átmentek minden vizsgán.
A lap információi szerint a tolatómozdonyok darabja 3-4 milliárd forintba kerül, így összesen legalább 60 milliárd forint kell ahhoz, hogy benyújtsák az igényt a kínaiaknak.
Általában 3-4 év eltelik a forgalomba állásig, ám a lap szerint a mostani vásárlás gyorsított pályán történhet, a járművek még a 2026-os választások előtt bevehetik a magyar utakat. Úgy tudni, Nyíregyháza lenne a 20 új mozdony állomáshelye, mert ott van megfelelő műhely és politikai tőke is.
Arról is írnak, hogy a CRRC előbb-utóbb akár Magyarországon is gyárthatja a mozdonyait, ugyanis májusban a cég megállapodást kötött a magyar Acemil Zrt.-vel.