Ma tényleg legyen nagyon óvatos! – figyelmeztet a Gazdasági Versenyhivatal a Black Friday akciókkal és ígéretekkel kapcsolatban. Sok vállalkozás megpróbálja kihasználni a fokozott vásárlási kedvet. Ilyenkor ugyanis sok kereskedő él a „kihagyhatatlan ajánlatok” vagy „visszautasíthatatlan akciók” ígéretével, amelyek gyakran nem olyan előnyösek, mint amilyennek látszanak. A versenyhivatal pontokba szedte, mire érdemes most odafigyelni, hogy ne váljunk becsapás áldozatává.
Ma van a Black Friday hivatalos időpontja, de már az elmúlt hetekben is hatalmas akciókkal és igen kecsegtető kedvezményeket hirdető kampányokkal találkozhattak a vásárlók, főképp az online térben.
Bár a Black Friday ma hivatalosan véget ér, sok kereskedő egészen karácsonyig kiterjeszti a különböző akciókat
– jelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Ezért is fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy mire figyeljünk, ezzel elkerülve a megtévesztő ajánlatokat. Ehhez támpontokat is ad a versenyhivatal információs videókkal, tájékoztató anyagokkal, most pedig sajtóközleménnyel.
„Az év ezen időszakában különösen fontos a tudatos vásárlás, mivel sok vállalkozás megpróbálja kihasználni a fokozott vásárlási kedvet” – figyelmeztet a versenyhivatal.
Ilyenkor ugyanis sok kereskedő él a „kihagyhatatlan ajánlatok” vagy „visszautasíthatatlan akciók” ígéretével, amelyek gyakran nem olyan előnyösek, mint amilyennek látszanak.
A GVH csokorba gyűjtötte, mire érdemes most különösen figyelni, mielőtt bármit is megvennénk a boltokban vagy online:
A fogyasztók védelme mellett a GVH a vállalkozásokat is segíti, hogy elkerüljék a jogsértéseket: részletes oktatóvideóban segíti a kereskedőket az akciótartásra vonatkozó jogszabályi előírások megértésében és pontos betartásában.
A versenyhatóság szorosan figyelemmel kíséri a webshopok árfeltüntetési gyakorlatát, és szükség esetén intézkedik.
A GVH továbbra is fogadja a jelzéseket a piaci versenyt érintő esetekben, részletes tájékoztatást adva a fogyasztóknak a honlapján a lehetséges lépésekről és az egyéb segítségnyújtó szervekről
– tájékoztatott a versenyhivatal. A Black Friday időszakát követően a kereskedők többsége a karácsonyt megelőző hetekben is folytatja a leárazásokat, amelyek rengeteg ember számára jelentenek könnyebbséget és megtakarítást.
„Az akciókkal azonban természetesen csak akkor nyernek a fogyasztók, ha tisztességes keretek között zajlanak, a vásárlók pedig megfontoltan választanak a kínálatból” – zárták a közleményt. „Mielőtt döntést hoz, mindig Gondolja Végig Higgadtan!”
(Borítókép: Kena Betancur / Getty Images)