Index Vakbarát Hírportál

A Zsolnay többségi tulajdonosa levédetné a „Dubai Csoki” kifejezést

2024. december 18., szerda 09:22

Bachar Najari, a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. szír származású többségi tulajdonosa december 11-én a „Dubai Csoki” kifejezésre védjegybejelentést nyújtott be. A név egy különleges, pisztáciás csokoládéval vált ismertté, amely idén ősszel TikTok-videók révén robbant be a köztudatba.

Bachar Najari, a szír származású üzletember, aki Magyarországon leginkább a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. többségi tulajdonosaként és vezérigazgatójaként ismert, december 11-én védjegybejelentést nyújtott be a „Dubai Csoki” kifejezésre a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához – írja a G7.

A kérelmet magánszemélyként, ügyvédje közreműködésével adta be, és az a 30-as számú árujegyzékre vonatkozik, amely többek között a kávé, tea, kakaó és csokoládé kategóriákat fedi le. A hivatal jelenlegi státusza szerint a bejelentés még elbírálás alatt áll.

A „Dubai Csoki” története Sarah Hamoudához, egy Dubajban élő brit–egyiptomi vállalkozóhoz köthető, aki a szokásosnál vastagabb töltelékkel és különleges összetevőkkel megálmodott csokoládékat már 2021 óta gyártja Fix Dessert Chocolatier nevű cége égisze alatt. Magyarországon a kifejezés leginkább a pisztáciás „Baklawa II The Future” fantázianevű verzióhoz kapcsolódik, amely idén ősszel vált világszerte népszerűvé, köszönhetően Maria Vehera TikTok-influenszer korábban készült, virálisan terjedő videójának.

Najari üzleti tevékenysége nem csak a porcelángyártásra korlátozódik. A LinkedIn-profilja szerint svájci lakcímmel rendelkezik, és Magyarországon több cégben, valamint egy üzleti tanácsban is aktív szerepet vállal:

Magyarországon is kapható, de csak mértékkel

Ahogy arról korábban beszámoltunk, új szintre emelték az idei karácsonyi szezon kiskereskedelmi slágerét, a dubaji csokit, miután a Lidl mennyiségi korlátozást vezetett be a pisztáciás édességre.

A Lidl lépése azért is meglepő, mert még drágábban adják, mint amennyiért a rivális Aldi árulja az édességet. vevőnként mostantól legfeljebb két darab vásárolható. 

A Lidlben kilogrammonként nagyjából 25 ezer forintba kerül az édesség, egy százgrammos szelet ára így 2499 forint az akciós újság szerint. Az Aldi is kínál hasonló terméket, azonban nincs mennyiségi korlátozás, és kilogrammonként 16 655 forintba kerül.

Mint írtuk, a svájci Lindt csokoládégyártó közel-keleti ízekkel lepte meg a németországi vásárlóit csütörtökön. A „Dubai csokoládé” körül kialakult őrület elérte Európát, felrázva a több száz éves hagyományokat. 

Órákig tartó sorban állást követően több százan rohamozták meg a Lindt nyugat-németországi, aacheni üzletét. A várakozók, miután átverekedték magukat a tömegen, csokoládémintákat kóstolhattak, majd egy-egy tábla csokoládét vásárolhattak, egyedi sorszámmal ellátva.

A Lindt egy új finomsággal vonzotta a tömeget, a „Dubai csokoládé” néven ismert édességgel, amely csokoládé, pisztáciakrém és a baklavából ismert künefe keverékét tartalmazta.

(Borítókép: Sascha Thelen / picture alliance / Getty Images)

Rovatok