A tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a hármas terminál építésének előkészítését, amely biztosítja az emelkedő utasforgalom magas minőségben történő kiszolgálását – tájékoztatott erről a Budapest Airport. Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter decemberben utalt arra, hogy jövőre kezdetét veszi a hármas terminál építésének előkészítése. Pénteken a Budapest Airport arról tájékoztatott, hogy idén eddig minden hónap egyéni csúcsot döntött az utasszám tekintetében. Októberre a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér tízhavi forgalma meghaladta a teljes előző évi adatot. Év végére pedig több mint 17 millió utas is megfordulhat a légikikötőben.
A Budapest Airport járatfejlesztésének eredményeként a jövőben még több új, hosszú távú járat indulhat Budapestről, valamint fontos hangsúlyozni, hogy Magyarország turisztikai vonzerejét figyelembe véve a tulajdonosok és a vezetőség 2030-ra 20 millió utas fogadását prognosztizálja.
Ezért már idén megkezdődött az új, hármas Terminál építésének előkészítése.
„Az eddigi eredmények alapján már most látjuk, hogy az idei év végéig rekordszámú utast kezelünk a repülőtéren, ami nem meglepő, hiszen Budapest és Magyarország világszinten egyre nagyobb népszerűségre tesz szert, és évről évre egyre több turista érkezik ide” – összegezte Francois Berisot, a Budapest Airport vezérigazgatója.
Kiemelte, jelentős fejlesztésre van szükség, hogy az emelkedő utasforgalmat magas minőségben ki tudják szolgálni. A hármas terminál tervezési, illetve egyes kapcsolódó kivitelezési munkálatai már folyamatban vannak, hamarosan kezdődhet a megvalósítás is. „A célok messzire mutatnak; magas minőségben, egyre több utast kiszolgálni, folyamatosan bővülő infrastruktúrával.”
A terminálfejlesztés minden eleme várhatóan nyolc éven belül megvalósul. A KPMG tanulmánya alapján a harmadik terminál megépítésével összefüggő beruházási és kivitelezési tevékenységek 2027-ig akár 63,9 milliárd forintnyi közvetett hozzáadott értéket is teremthetnek a beszállítói láncon keresztül, 6400 embernek adhatnak munkát, és a magyar családok jövedelméhez akár 23,4 milliárd forinttal járulhatnak hozzá.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter legutóbb részletesen kifejtette a véleményét a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérrel kapcsolatban, ezt az alábbi linken olvashatják.