A férfiakat teljesen összezavarta a dubaji csoki körüli felhajtás, míg a nők szerint az egyedi ízvilág kis luxust hoz a hétköznapokba – derült ki az Economx és a Pulzus Kutató által készített friss kutatás szerint, amelyben az édességfogyasztásról kérdezték az embereket.
A dubaji csokoládé körül kialakult kereskedői és a vásárlói őrület apropóján a magyar lakosság prémiumcsokoládé- és szaloncukor-vásárlási szokásairól készített felmérést az Economx a Pulzus Kutatóval közösen.
A női válaszadók többsége szerint a finomság azért vált divatossá, mert egyedi az ízvilága, és egy kis luxust hoz a hétköznapokba.
A férfi válaszadókat ugyanakkor teljesen összezavarta a dubaji csokoládé körül kialakult felhajtás: az általuk adott legnépszerűbb két válasz a „nem is tudtam, hogy divatos”, illetve a „mert minden divatos, ami dubaji” mindent elárul erről.
A kutatás alapján leginkább a 18–39 éves, felsőfokú végzettségű korosztály vevő a dubaji csokoládéra.
A középiskolát végzettek körében a „mert minden divatos, ami dubaji” válasz volt a legnépszerűbb, míg a 60 éves vagy idősebb korosztály többsége (51 százalék), illetve a budapestiek 41 százaléka „nem is tudta, hogy divatos” ez az édesség.
A kutatásból egyébként az is kiderül, hogy ki mennyit tervez költeni az év végi ünnepek során szaloncukorra, csokoládéra:
Igaz, a válaszadók 5 százaléka azért nem tudott a kérdésre válaszolni, mert egyáltalán nem számolja, hogy mennyit költ édességre. A 60 éves vagy idősebb korosztály 53 százaléka kevesebb mint 5 ezer forintot tervez elkölteni az ünnepek alatt csokoládéra és szaloncukorra.