Az utóbbi időben megnövekedett az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos, fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma. Ezzel kapcsolatban a gazdasági tárca már novemberben ellenőrzést rendelt el. Január elsejétől pedig megkezdi a munkát a Nemzetgazdasági Minisztérium égisze alá tartozó Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH). A csúcshatóság létrejöttével 2025-től nem csupán az ételfutárok, hanem minden online bolt szigorúbb ellenőrzésekre kell hogy számítson.
Megnövekedett az ételfutárokkal kapcsolatos, fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma. Mint korábban megírtuk, a jelzett problémák valamennyi nagyobb ételkihordó céget érintik, többek között a Woltot, valamint a Foodorát is.
Jelentősebb problémaként fogalmazódott meg több esetben is, hogy az ígért kiszállítási határidőnél jelentősen később érkeznek meg az ételek, az árak feltüntetése nem egyértelmű vagy hibás, illetve hogy a kiszállítás nem megfelelő.
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indított novemberben a legnagyobb ételfutároknál. A vizsgálat többek között a kiszállított ételek állapotára, a kiszállítási idő betartására, az árakkal kapcsolatos problémákra, valamint a fogyasztók kompenzációjára vonatkozott, mert panaszokból volt bőven.
Az Economx megtudta a tárcától, hogy ha indokolt, akkor jogszabályt is módosítanak. A tárca arra is rámutatott, mivel kapcsolatban érkezett a legtöbb panasz:
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter ezekre a panaszokra tekintettel, a fogyasztók védelme érdekében rendkívüli vizsgálatot rendelt el ezeknél a vállalkozásoknál novemberben.
Az ételfutárokkal szembeni hatósági intézkedés csak a kezdet lehet, január elsejétől ugyanis megkezdi a munkát a Nemzetgazdasági Minisztérium égisze alá tartozó Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH). A csúcshatóság létrejöttével 2025-től nem csupán az ételfutárok, hanem minden online bolt szigorúbb ellenőrzésekre kell hogy számítson.
A Nemzetgazdasági Minisztérium lépése előtt 2023 decemberében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) indított eljárást a Foodorát üzemeltető Delivery Hero Hungary Kft.-vel szemben, mert egy kuponakció keretében félretájékoztatta a vásárlókat a hivatal megállapításai szerint.
„Idén nyáron azonban egy olyan, a fogyasztók számára kedvező lépést eszközölt a szolgáltató, aminek az eljáráshoz lehet köze” – jelezte az Economx, utalva arra, hogy a szigorú ellenőrzések tényleges változásokat hozhatnak a futárcégeknél, ami jobb szolgáltatásban csúcsosodhat ki.