Megszerezte a hatósági engedélyeket a Hungary Airlines; az új magyar légitársaság már tesztrepüléseket is végrehajtott az Airbus A330F áruszállítójával. A vállalat résztulajdonosa november vége óta az állami Air Hungary Zrt.
Az új légitársaság, a Hungary Airlines megszerezte a légi üzemeltetői engedélyt (AOC), és felkészült arra, hogy a magyar kormány megbízásából megkezdje repülését az A330–200F típusú repülőgéppel – számolt be a Cargofacts hétfőn.
Az Airportal beszámolója szerint a Hungary Airlines december 23-án hajtott végre első alkalommal egy tesztrepülést a géppel Budapest és Kecskemét között, majd 2025. január 4-én és 5-én ezt újabbak követték. Január 5-én már Sanghaj második számú légikikötőjébe, a Hungcsiaó (Hongqiao) nemzetközi repülőtérre ment a gép, a lap információi szerint egy esedékes karbantartásra.
Mint írták, a Hungary Airlines minden bizonnyal már decemberben megszerezte az AOC-t, és kapta meg a HUA ICAO-azonosítót, valamint a BUDAPEST hívójelet. A lap arról is tájékoztatott, hogy a Hungary Airlines Kft. többségi tulajdonosa 50 százalékot meghaladó részesedéssel a Magyarországon élő Wu Jiang kínai üzletember, aki vélhetően magyar állampolgársággal is rendelkezik. Két további résztulajdonos a pekingi székhelyű UTL (Beijing) Digital Logistics Co. Ltd., valamint 2024. november 28-tól a magyar állami tulajdonú Air Hungary Szolgáltató Zrt.
A kínai–magyar befektetői tulajdonban lévő vállalat 2021-ben Universal Translink Airlines Hungary Kft. néven működött, majd 2024 májusában felvette a Hungary Cargo Airlines nevet. A vállalat októberben még csak egy A330F típusú repülőgéppel rendelkezett, amelyet november 29-ig a Wizz Air üzemeltetett a Budapest–Hangcsou útvonalon hetente öt alkalommal.
Mint november végén megírtuk, száz darab Boeing 737 MAX repülőgép megvásárlásáról állapodott meg a Hungary Airlines. A vállalat légi csomópontként használná a budapesti repülőteret, ezzel erősítve a Közép- és Kelet-Európa, illetve Kína közötti utasforgalmat.