Index Vakbarát Hírportál

Olyan boltot nyit a Coca-Cola Magyarországon, amelyből fizetés nélkül lehet kisétálni

2025. január 29., szerda 15:19 | aznap frissítve

A hazai kiskereskedelem új korszakba lép a Coca-Cola HBC Magyarország és a Kende Retail együttműködésével: érkeznek a teljesen automatizált, személyzet és pénztár nélküli boltok. A 250 millió forintos beruházási program keretében három év alatt 15 ilyen egység nyitását tervezik, és a Yettel Magyarország központjában már működik is ilyen.

Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai üdítőitalgyártó az automatizált kereskedelmi megoldásokat kínáló Kende Retail Kft.-vel közösen egy új piaci szegmenst célzott meg a személyzet és pénztár nélküli bolt koncepciójával, kiegészítve vendingüzletágát. Lapunkhoz eljuttatott közleményükben bemutatták, hogyan működnek majd ezek a boltok.

Csak ki kell sétálni a boltból, a pénzt meg levonja

Amint a vásárló belép az eladótérbe, a kamerák a fizikai alakját egy virtuális kosárhoz társítják, így ez a megoldás összekapcsolja a vásárlót, a kiválasztott terméket és a Kende Retail Kft. által kimondottan a technológia használatához fejlesztett Take It Easy applikációban létrehozott személyes profilját.

Ahogy a vásárló az üzletben mozog, a kamerák követik a mozgását, a beépített szenzorok pedig figyelik a kosarának tartalmát.

Miután a vásárló befejezte a vásárlást, egyszerűen elhagyhatja az üzletet. A rendszer ezután megkezdi a kosara összesítését, és kezdeményezi a fizetési tranzakciót.

Ez a technológia nem gyűjt arcfelismerési adatokat, kizárólag a zökkenőmentes vásárláshoz szükséges mozgásokat és tevékenységet figyeli, teljes összhangban a GDPR szabályozási kereteivel. 

Kende Gábor, a Kende Retail Operation Kft. alapító tulajdonosa elmondta, hogy ezek az újfajta boltok, „micro marketek” megjelenése egy új korszakot nyit a kiskereskedelemben.

Ezek az intelligens, automatizált üzletek nemcsak a vásárlói élményt változtatják meg, de a kiskereskedők lehetőségeit is szélesítik. Célunk, hogy partnereinkkel közösen új fejezetet nyithassunk a kiskereskedelemben, ahol a vásárlás élménye minden korábbinál személyre szabottabb, gyorsabb és kényelmesebb lesz.

Az ország első személyzet és pénztár nélküli mikroboltjának működését a mesterséges intelligencia (MI) szavatolja. Az MI irányítja az eladótérben található kamerák és szenzorok helyes működését, és adatokat gyűjt a vásárlási szokásokról, a termékek fogyási sebességéről, a boltban töltött időről, illetve más, a tulajdonos számára hasznos adatokról.

A Yettelnél már működik

A Yettel Magyarország munkatársai az elsők az országban, akik kipróbálhatják az úttörő technológiát, amely már a fő irodai napokon megforduló 800-900 munkavállaló mindennapjainak részévé vált.

Az üzletben a Coca-Cola HBC Magyarország által forgalmazott termékek (szénsavas és szénsavmentes üdítőitalok, természetes ásványvizek, energiaitalok) mellett snackek, készételek, konzervételek, tejtermékek, illetve higiéniai termékek is elérhetőek a dolgozók számára.

A Yettel-házban működő személyzet nélküli bolt a Yettel mobilinternet-hálózatát használja az online kapcsolattartáshoz.

A Yettel filozófiája szerint az ügyfélközpontúság belülről kezdődik: az elégedett, kiegyensúlyozott munkatársak teremtenek jobb ügyfélélményt a telekommunikációban is. A személyzet és pénztár nélküli bolt megnyitása cégünk főhadiszállásán egy átgondolt munkáltatói stratégia része, amely a dolgozók kényelmét, jóllétét és mindennapi igényeik támogatását célozza

– világított rá Szalai Enikő, a Yettel HR-vezérigazgatóhelyettese. A személyzet és pénztár nélküli bolt koncepciójának megalkotója és a technológia fejlesztője a Kende Retail Kft. Az első hazai bolt tulajdonosa a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., míg az üzemeltetésért a kiskereskedelmi egységek fenntartásával foglalkozó Eszmin Hungary Kft. felel.

Kovács Ágnes, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a Yettel Magyarország székházában meglévő boltot is ideértve összesen 15 egységet nyitnak három éven belül, amelyek együttesen több mint 250 millió forint beruházási értéket képviselnek, és várakozásaik szerint 2026 végéig megháromszorozzák az úttörő kereskedelmi megoldásból származó bevételeiket.

Mint megírtuk, az Auchan Magyarország a múlt héten jelentette be, hogy okosboltot nyit a Bikás park szomszédságában. A személyzet nélküli bolt egy AI-alapú kamerarendszerrel és súlyérzékelő polcrendszerrel működik majd. Az üzlet mindössze 18 négyzetméteren, de 0–24 órában áll majd a vásárlók rendelkezésére, és az OkAuchan applikációval lehet belépni a területére.

Rovatok