Index Vakbarát Hírportál

Zuhanórepülésnek indult az autóipar, tucatjával küldik el a dolgozókat Egerben

2025. február 11., kedd 18:56

Több mint száz dolgozójától kell megválnia a ZF Hungária Kft. egri üzemének, amit az európai autóipar visszaesésével és a vevői rendelések csökkenésével indokolnak. Információk szerint a nehézségek több hazai autóipari vállalatnál jelen vannak, azonban a létszámleépítések többször nem kerülnek nyilvánosságra.

Összesen mintegy 110 munkavállalót bocsát el a német gyökerű ZF Hungária Ipari és Kereskedelmi Kft. járműalkatrész-gyártó üzeme Egerben – közölte keddi cikkében a 24.hu. Tavaly egy csoportos létszámleépítési program keretében 60 alkalmazottat – a teljes létszám 3,5 százalékát – már elbocsátottak, most azonban a világ egyik legnagyobb járműalkatrész-gyártója újabb dolgozók menesztésére készül.

A cég anyavállalata, a ZF Friedrichshafen a világ negyedik legnagyobb autóipari beszállítója, kiemelten sebességváltók gyártásával foglalkozik haszongépjárművekbe, valamint személygépkocsikba. A cég termékeivel a Mercedes, a BMW, az Opel, a Peugeot és a Fiat járművekben is találkozhatunk. A magyarországi elbocsátások hátterében információk szerint az európai autóipar visszaesése és a rendelések csökkenése áll.

A leépítés elsősorban az összeszerelő, a gépkezelő és a logisztikai operátor pozíciókat betöltő alkalmazottakat érinti. A vállalat tájékoztatása alapján a jelenlegi előrejelzések 2025 első negyedévében további rendelésmennyiség-csökkenést mutatnak,

így várhatóan további 50 alkalmazottat érintenek majd a létszámleépítések, azonban ezenkívül további elbocsátásokat egyelőre nem terveznek.

A ZF Hungária 2023-ban még 21 százalékos növekedést és 304 milliárd forintos árbevételt ért el, a mintegy 1800 főt foglalkoztató vállalat a személyi jellegű ráfordításait is 30 százalékkal emelte. A 2024-es év a bevételek csökkenését hozta az autóipari visszaesések nyomán, a létszámcsökkentés már 2023 végén elkezdődött, 2024-ben 1866-ról 1790-re csökkent az alkalmazottak létszáma, most további 50 főtől vesz búcsút a cég.

A 24.hu úgy tudja, hogy más jelentős hazai autóipari-beszállítóknál is folyamatosak az elbocsátások, azok azonban a csoportos létszámcsökkentés szabályai miatt nem kerülnek nyilvánosságra. László Zoltán, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke elmondta, több járműipari beszállító dönt a leépítés mellett, azonban szándékosan kisebb csoportokat, havonta átlagosan 25-28 alkalmazottat engednek el, hogy a valójában folyamatos leépítés ne számítson csoportosnak.

Rovatok