A foodora Magyarország pénteken reagált a Gazdasági Versenyhivatal által kiszabott büntetésre, amit a hatóság azért szabott ki, mert megállapításuk szerint a cég nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat az egyik kedvezményéről és a rendszerhasználati díjról. A foodora bár eleget tesz a határozatnak, annak tartalmával nem ért egyet, A továbbiakban lépéseket tervez magyar reklámkommunikációjának fejlesztésére.
Reagált a foodora Magyarország a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntésére: az ételrendelési portál üzemeltetője hangsúlyozta, elkötelezett a hatályos jogszabályok betartása mellett, ezért a GVH határozatában foglaltaknak eleget tesz, de annak tartalmával nem ért egyet – olvasható a foodora Indexhez eljuttatott közleményében.
Mint írtuk, súlyos büntetést kapott a Gazdasági Versenyhivataltól a foodora, amiért nem megfelelően tájékoztattak egy kedvezményről és a rendszerhasználati díjról. A hivatal úgy ítélte meg, hogy a cég késleltette az eljárást, amiért további 20 milliót kell fizetniük. „A hatóság megállapította, hogy egyes hirdetésekben az ajánlat részleteit nem megfelelő betűmérettel tüntettük fel, azt azonban cáfoljuk, hogy szándékosan elhallgattuk az ajánlat részleteit” – reagált a vállalat.
„Hirdetési felületeinken, továbbá a webes felületünkön és az applikációnkban is a rendelési folyamat megkezdésétől minden információ elérhető. Fontos kiemelni, hogy a foodora Magyarország a vizsgálat 2023-as kezdetét követően módosította reklámanyagait, és számos, a vizsgálat során felvetett szempontot időközben beépített gyakorlatába” – olvasható az ételrendelési portál üzemeltetőjének közleményében.
A foodora mindig is a jogalkotó szándéka szerint kíván eljárni, ezért az utólagos adatmódosításra kiszabott bírságot túlzásnak tartjuk. A 16 hónapig tartó, 13 körös adatszolgáltatás során újabb kérdések merültek fel, amelyekre újabb válaszokat adtunk, azokat pontosítottuk
– írták, megjegyezve, hogy elkötelezettek a folyamatos fejlődés mellett, „ezért együttműködve fogadjuk a Gazdasági Versenyhivatal fejlesztő javaslatait”. Hozzátették, hogy a jövőben a hatóság munkatársaival összedolgozva tervezik fejleszteni a magyar reklámkommunikációt.
A versenyhivatal megállapítása szerint a foodora egy 2023 őszi akciójában kétezer forint kedvezményt és ingyenes szállítást ígért, azt ugyanakkor nem közölte, hogy ez csak a hatezer forint feletti rendelésekre vonatkozott. A GVH megvizsgálta azt is, hogy a cég 2024. június 14–20. között nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat a rendszerhasználati díj felszámításáról.
Mindezek alapján a GVH Versenytanácsa, figyelembe véve a vizsgált reklámkampány költségét, összesen 35,2 millió forint bírságot szabott ki a cégre.
A konkrét üggyel kapcsolatban a GVH arra hívta fel a figyelmet, hogy ha egy vállalkozás árkedvezményt ígér, és annak érvényesítése valamilyen feltételhez van kötve, akkor azt a kedvezmény hirdetésével egyidejűleg, egyértelműen kommunikálnia kell a fogyasztók felé.