Index Vakbarát Hírportál

Lecsapott a fővárosi kormányhivatal, súlyosan megbüntették a Foodorát

2025. március 7., péntek 14:25

A Budapest Főváros Kormányhivatala ötvenmillió forintos bírsággal sújtotta a Foodora ételfutárcéget számos fogyasztói panasz miatt. A hatóság a késedelmes kiszállítások, minőségi problémák, kompenzációs nehézségek és árazási gondok miatt rendelt el rendkívüli ellenőrzést, amely további hiányosságokat is feltárt.

Ötvenmillió forint fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta Budapest Főváros Kormányhivatala a Foodora ételfutárcéget – tudatta Budapest főispánja pénteken a Facebook-oldalán közzétett videóban.

Sára Botond elmondta: rendkívüli ellenőrzést rendeltek el korábban, mert számos panasz érkezett a fővárosi kormányhivatalhoz. A vásárlók arra panaszkodtak, hogy késedelmesen érkezik meg az étel, továbbá az étel minőségét, valamint a kompenzációt is kifogásolták, és az árakkal is gond volt.

Sára Botond közölte, az ellenőrzésen más hiányosságra is fény derült, ezért 50 millió forint bírsággal sújtották az ételfutár céget.

„A jövőben is figyelemmel kísérjük a panaszokat, a kormányhivatalra természetesen számíthatnak a vásárlók, és bízunk benne, hogy a szolgáltatás minősége javulni fog” – fogalmazott.

Mint írtuk, február közepén súlyos összegre büntette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Foodorát, amiért nem megfelelő módon adtak tájékoztatást egy kedvezményről és a rendszerhasználati díjról.

Ezenfelül a hivatal úgy ítélte meg, hogy a cég késleltette az eljárást, amiért további 20 milliót kellett fizetniük. A Foodora erre úgy reagált: bár eleget tesz a határozatnak, annak tartalmával nem ért egyet, s a továbbiakban lépéseket tervez magyar reklámkommunikációjának fejlesztésére.

Frissítés:

Cikkünk megjelenése után a cég az alábbi közleményt juttatta el szerkesztőségünkhöz:

„Felelős vállalatként folyamatosan azon dolgozunk, hogy a szolgáltatásunk bárki számára elérhető legyen és minden fejlesztésünkkel a kiváló rendelési élmény elérésén dolgozunk. A foodora 2025 eleje óta közösen dolgozik Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Főosztályával, segítve a kivizsgálási folyamatot. A Fogyasztóvédelmi Főosztály januári határozata alapján a honlapunkon hiányzó adatokat, például a tárhelyszolgáltatónk elérhetőségét, és postai címünket javítottuk.

A határozat kézhez kapása óta eltelt időben nem kaptunk újabb értesítést a hatóságtól, melyben további változtatásokra köteleznének szolgáltatásunkkal kapcsolatban. Jelenleg alaposan vizsgáljuk a bírság tartalmát, hogy teljes mértékben megértsük a hatóság döntésének alapját. A foodora elkötelezett a megrendelők kiváló rendelési élménye és a folyamatos fejlődés mellett, ezért együttműködve fogadjuk a Fogyasztóvédelmi Főosztály fejlesztő iránymutatásait. jövőben a hatóság munkatársaival együttműködve, közös munkával teszünk a még kiválóbb rendelési élmény elérése érdekében.”

Rovatok