Index Vakbarát Hírportál

Visszatér a Traubisoda

2025. március 19., szerda 14:35

Visszatér a boltok polcaira a Trubisoda. Az 1970-es és 1980-as évek egyik legkedveltebb üdítőitalának gyártósorát Tállai András, Agrárminisztérium élelmiszergazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkárával nyitották meg. Az üdítőital három ízben lesz kapható: hagyományos szőlő, a cukormentes Traubisoda Zéró és kékszőlő.

Ismét gyártásba kerül a Traubisoda. A Márka Üdítőgyártó Kft. 2025 elején szerezte meg a szőlőízű üdítő gyártási és forgalmazási jogát, így biztosítva a termék visszatérését a boltok polcaira – jelentette ki Tállai András, az Agrárminisztérium (AM) élelmiszergazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkára.

Az államtitkár hangsúlyozta, a Traubisoda az 1970-es és 1980-as évek egyik legkedveltebb üdítőitala volt, amely generációk számára jelentett felejthetetlen ízélményt.

A Márka Üdítőgyártó Kft. a nosztalgia és a modern fogyasztói elvárások ötvözésével éleszti újra a terméket, amely magas gyümölcstartalommal, minőségi alapanyagokkal és a legmodernebb élelmiszerbiztonsági előírásoknak megfelelően készül.

A kormány különböző támogatásokkal több mint 3 milliárd forinttal támogatta a vállalkozást, amelynek eredményeként 6 hektáros területen zöldmezős beruházást hajtottak végre Felsőlajoson. Ennek köszönhetően a gyártás és raktározás jelenleg 14 ezer négyzetméteren zajlik.

Az államtitkár hozzátette, a Márka Üdítőgyártó Kft. a kiváló minőség iránti elhivatottságát azzal is bizonyítja, hogy a Traubisoda gyártásához kizárólag hazai beszállítóktól szerzi be az alapanyagokat. A cég a fenntarthatóság jegyében folyamatosan fejleszti technológiáját és kiemelt figyelmet fordít a csomagolás környezetbarát megoldásaira. A termékek kiváló minősége és a magas gyümölcstartalma a siker záloga.

A gyártó a piac meghatározó szereplőjévé szeretné tenni a Traubisodát. A gyártás három ízvariációval indul: a hagyományos szőlő, a cukormentes Traubisoda Zéró és egy kékszőlő ízű változattal – olvasható az AM közleményében.

A gyártó szőlőízű Traubisoda gyártásának és forgalmazásának jogaira hosszú távú megállapodást kötött, melyet Pécskövi Tibor, a családi vállalkozás tulajdonos-ügyvezetője, valamint Deres Szabolcs, a Traubisoda védjegytulajdonosa ünnepélyesen írt alá kedden.

Pécskövi Tibor hangsúlyozta: a 100 százalékban magyar tulajdonú családi vállalkozás stratégiája, hogy minél több magyar brandet integráljanak cégükbe, ezért kiemelt céljuk volt, hogy a Márka és a Gyöngy után egy újabb tradicionális magyar üdítőital-brandet vezessenek vissza a piacra.

Rovatok