Ki vannak akadva a könyvelők, mert egy nemrég bevezetett változtatás miatt átláthatatlanul sok levelet kapnak az ügyfélkaputól automatikusan.
A Magyar Könyvelők Országos Szövetségének (MKOSZ) Facebook posztjából az derül ki, hogy külön e-mail érkezik a feladásról, az átvételről és a letöltésről, és ezen kívül egy sikeres feldolgozásról szóló saját értesítést is szoktak küldeni.
"Július közepén van a járulék bevallási határidő. Beküldök 100 darab bevallást. Jön a tárhelyre 600 darab üzenet, és az ügyfélkapuhoz kapcsolódó e-mail címemre 600 darab levél, hogy üzenetem érkezett a tárhelyre. Korábban 2 darab jött. Megtehetném, hogy figyelmen kívül hagyom a feleslegeseket, de akkor jönnek az újabb üzenetek, ami arra figyelmeztet, hogy olvasatlan üzeneteim vannak. Nincs lehetőség olvasatlanul törölni. Nincs lehetőség csoportosan olvasottnak jelölni. Tehát mindet meg kell nyitogatni. Ja, és átnevezték őket! Tehát még válogatni is kell, hogy mi az amire tényleg szükségem van, és mi a szemét" - mesélte az Indexnek egy könyvelő.
"Az MKOE tiltakozik a jelenlegi levélszemet eredményező fejlesztés ellen és azzal kapcsolatosan azonnali, elektronikus úton történő egyeztetéseket javasol! Első lépésként az ügyfélkapu 10 éve változatlan formájú tárhelyét kellene fejleszteni, amely jelenleg semmilyen szűrést, keresést, rendezést nem engedélyez, a tartós tárhely bővítését pedig a KEKKH letiltotta" - írja az MKOE.
Az MKOSZ posztja alapján a változtatásokról se a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH), se a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) nem tartott egyeztetést egyetlen civil szervezettel sem. Az MKOSZ posztja alapján a NISZ azóta egyeztetést kezdeményezett az ügyben.
A NISZ-nél rákérdeztünk, hogy hogy áll az egyeztetés, illetve, hogy történt-e már előrelépés a felhasználó számára zavaró beállítások átállításáról. A választ közöljük, ha megkaptuk.