Míg a válság idején a foglalkoztatás hosszú távú biztonsága volt a legfontosabb, a Randstad felmérése szerint 2014-ben már a fizetést mérlegelték leginkább a munkavállalók az állásajánlatok közötti választásnál. A cég felmérésében 41 százalék jelölte meg a bért, mint legfontosabb szempontot. A Randstad arra számít, hogy 2015-ben még fontosabb lesz a bér a döntésekben.
Változást várnak a szakemberek az iparági preferenciákban is. A 2014-es adatok szerint minden második magyar szeretett volna az autóiparban dolgozni, de az eredményekre rányomhatta a bélyegét az a hatalmas várakozás, ami az Audi és a Mercedes beruházásai nyomán keletkezett. A Randstad szakemberei szerint ugyan az autóipar vonzereje nem csökkent az elmúlt egy évben, de várhatóan idén már kiegyenlítettebb lesz a szektorok megítélése.
A világ legnagyobb munkáltatói márka felmérésében 23 ország munkaerőpiacát vizsgálják, ami a világgazdaság 75 százalékát fedi le. A kutatás keretében a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit vizsgálják. Az adatok gyűjtését és feldolgozását egy független kutatóintézet, a belga ICMA csoport végzi életkor, nem és régió szerint reprezentatív mintán, a 18-65 éves korosztályban. A 2014-ben publikált kutatásban globális szinten mintegy kétszázezer, Magyarországon több mint 5500 potenciális munkavállaló vett részt.