Nyilvánosan követel emberséges bánásmódot és a jelenleginél sokkal jobb körülményeket a járművezetőknek a Volánbusznál és a BKV-nál és is jelen lévő Egységes Közlekedési Szakszervezet, miután erről, például az utóbbi cég vezetése nem hajlandó tárgyalni a szakszervezettel - írja közleményében az EKSZ. Döbbenetes tapasztalat: a BKV-sofőrök közül is egyre többen vélik úgy, hogy nem érik meg a nyugdíjat, most kell annyit dolgozni és pénzt keresni, amennyit csak lehet. A cégvezetés pedig visszaél a helyzettel, s törvényes, de tisztességtelen trükkökkel hozza egyre nehezebb helyzetbe a sofőröket – állítja közleményében az EKSZ.
A szakszervezet szerint A BKV-nál a szabadnapok és a tavalyról görgetett szabadságok látszólag apró, de rendszeres megcsonkításával és átláthatatlanul zűrös kiadásával trükköznek. A Volánbusznál pedig a bérek kifizetésével variálnak a cég számára kedvező, a járművezetőknek viszont hátrányos módon. A munkavégzést szinte tetszőleges mértékben növelik meg olyan, úgynevezett készenléti idők beiktatásával, amelyek nem számítanak munkaidőnek. A fizetés egy részét pedig üzemanyag-megtakarítás címén adnák ki, ez után ugyanis nem kell járulékot fizetnie a cégnek, ám az hosszútávon egyáltalán nem kedvez a járművezetőknek.
Az EKSZ azt írja, a közösségi közlekedésben dolgozók közül egyre többen határozottan állítják, nem fogják megérni a nyugdíjat – sokan magas vérnyomással, súlyos ízületi bántalmakkal ülnek a volán mögött –, most kell a lehető legtöbbet dolgozniuk, előteremteni a család megélhetésére valót, ezért mindent bevállalnak. Ezzel a helyzettel a szakszervezet szerint egyre több munkáltató, például a BKV is visszaél. Az EKSZ többször felkérte a vezérigazgatót – legutóbb egy hónappal ezelőtt hivatalos munkaügyi vitát kezdeményezve –, hogy egyeztessen a szakszervezetekkel a helyzet rendezéséről, a körülmények javításáról. Bolla Tibor azonban még csak válaszra sem méltatta a szakszervezetet.