Jó eséllyel minden idők legnagyobb keretösszegű magyar kommunikációs közbeszerzése is lehet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) tendere a Tenders Electronic Daily-ben megjelent felhívás alapján. A feladatok a jegybank jövő évi általános kommunikációs feladataira, valamint a Növekedési Hitelprogram (NHP) kommunikációs feladataira terjednek ki, írja a Kreatív.
A díjazás pedig azNHP pénzügyi keretének maximum 0,3 százaléka. Az NHP viszont óriási program, 2014 december végéig 2000 milliárd forintos kerettel, így ennek a 0,3 százaléka 6 milliárd forint. Persze ez csak egy maximumösszeg, de az eddigi legnagyobb állami kommunikációs tenderek ennek a felénél is kisebbek voltak, és az sem egyértelmű, hogy ha tényleg ilyen mindenre kiterjedő gigafeladatot várnak el, akkor miért egyben pályáztatják az egészet.
A legnagyobb keretösszegű kommunikációs tárgyú közbeszerzése a Kreatív adatai szerint eddig az Államadósság Kezelő Központ médiavásárlási tendere volt 2,25 milliárd forint keretösszegig, azt 2011 augusztusában a Vivaki nyerte meg. (Azóta volt egy 1,5 milliárdos ÁAK-tender is, azt is a Vivaki nyerte meg idén szeptemberben.)
Szintén nagy összegű, összesen 2,2 milliárdos volt a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Új Széchenyi Tervre vonatkozó közbeszerzése, de az négy, külön pályázható részből (médiavásárlás, rendezvény, grafikai és kutatási) állt, a grafikai rész eredménytelen volt, a médiavásárlást az Inter Media Group (IMG), a rendezvényt a Mahir Kiállítás, a kutatási részt pedig a Kutatópont nyerte meg.
Az sem világos, hogy miért kell összekötni az MNB általános kommunkiációs feladatait az NHP-éval, különösen a díjazását. Nyilván, persze 6 milliárdból még a Matolcsy után következő MNB-elnök kommunikációját is meg lehet oldani.
Az pedig pláne nehezen érthető, hogy miért pont az NHP-t kell ilyen őrülten reklámozni, amikor nem kétséges, hogy az ingyenpénzért mindenki sorban fog állni, ha innentől egy szót se szólnának róla, akkor is valószínűleg 100 százalékosan kihasználnák a jegybanki program keretét. Arról egyébként itt olvashat, hogy ezt a különösen gyenge ötletet még 10 év múlva is szenvedni fogja az egész ország.
Az indulás feltételei a Kreatív szerint a szakterületeken általánosnak mondhatók, a bírálati szempontok sem tükröznek eltérést a megszokottól. Külön kiemelik azonban, hogy a tárgyalásos eljárás ajánlattételi szakaszában ügynökségi mintafeladatot írnak ki, melyre a megoldásokra kapott pontszámot beszámítják a végső elbírálásba. A dokumentációért 150 ezer forintot kell fizetni, amely kommunikációs közbeszerzéseknél jelentős összeg.
Az ajánlattételi határidő december 9-e, a kiválasztott ügynökségeknek az MNB december 20-án küldi meg a második körös ajánlattételi felhívást.
Kérdéseinket a gigapályázat okairól és a körülötte lévő furcsaságokról cikkünk megjelenésével egy időben elküldtük a jegybanknak, a reakciókukat közöljük, amint válaszolnak.