A Magyar Nemzeti Bank (MNB) közleményében azt írja, értesült arról, hogy a Lombard Pénzügyi és Lízing Zrt. levélben tájékoztatja egyes ügyfeleit arról, hogy szerződésüket nem tekinti fogyasztói kölcsönnek, ezért nem kíván elszámolni velük.
Az MNB egyértelmű álláspontja az, hogyha valaki fogyasztói hitelt vett fel, akkor a törvény alapján vonatkozik rá az elszámolás. A Lombard utólag nem vizsgálhatja felül, hogy a fogyasztó milyen célra használta fel hitelét. Mindezt a jegybank korábban már a Magyar Bankszövetségnek és a piaci szereplőknek is határozottan jelezte.
Az MNB az ügy kapcsán felhívta a Lombard lízingcégének figyelmét:
Kizárólag az érintett ügyfelek bevonásával, közösen állapíthatja meg, hogy milyen minőségben történt a hitelfelvétel. A jegybank kötelezésére a Lombard lízingcégek honlapján, illetve levélben tájékoztatja ügyfeleit azok a témával kapcsolatos jogorvoslati lehetőségeiről. Az MNB-t egyébként nemrég Rogán Antal is arra szólította fel, hogy vizsgálja ki a fogyasztók Lombarddal kapcsolatos panaszait.