A GfK Digital Connected Consumer a hazai 15-59 éves internetezőkre reprezentatív, 1500 fős felméréséből származnak. A kutatás 2010 óta vizsgálja éves gyakorisággal a hazai internetezők jellemzőit, trendjeit, internetes eszközhasználatát és szokásait.
A GfK Digital Connected Consumer kutatásából az derül ki, hogy a 20-29 éves fiatalok a leginkább továbbra is személyesen - a fiókban, call centerben vagy pénzügyi tanácsadók segítségével - tájékozódnának pénzügyi termékekről, nyitnának számlát, igényelnének hitelt, illetve vásárolnának életbiztosítást. Ennek az az oka, hogy bár ez a korosztály használ számítógépet és netet, a pénzügyi ismereteik elég gyengék, írja az MTI.
A 20-29 évesek, a pénzügyi szektor számára kiemelten fontos célcsoportot jelentenek, hiszen ők azok az új ügyfelek, akik pár éve már dolgoznak, vagy a közeljövőben lépnek be a munkaerőpiacra, így komoly üzleti potenciált jelentenek. A KSH 2011-es népszámlálási adatai szerint ennek a generációnak a tagjai egy jelentős, 1,2 millió fős csoportot tesznek ki, és bár közülük majdnem minden ötödik ember még tanul, tízből hatan már munkába álltak, jellemzően most kezdték karrierjüket építeni, ugyanakkor saját jövedelemmel és megtakarítási célokkal rendelkeznek.