2015. június 1., hétfő 07:32
A Világgazdaság által megkérdezett lapok válaszai alapján a devizás elszámolásban érintett ügyfelek 2-5 százaléka tett panaszt az eljárás miatt.
Ez több tízezer panaszt is jelenthet, azonban ezeknek csak egy töredéke érdemi kifogás, ugyanis sokan általános, nem értelmezhető ok miatt emeltek kifogást - például, hogy nem értik az egész folyamatot -, de olyanból is sok van, aki csak azért írt a bankjának, mert a részletes levezetésre kíváncsi. Ez alapján valószínű, hogy a panaszoknak csak egy töredéke jut majd el a Pénzügyi Békéltető Testülethez.
A lap bankokhoz eljuttatott kérdéseiből ez derül ki néhány pénzintézetről:
- Budapest Bank: az ügyfelek néhány százaléka élt a panasztétel lehetőségével, leggyakrabban árfolyamgátas ügyfelektől érkezett panasz a hitelük futamidejének meghosszabbítása kapcsán.
- Unicredit Bank: az ügyfelek kb. 5 százaléka élt panaszlehetőséggel, a legtöbben a z elszámolás során figyelembe vett részletes adatokat kérik. A panaszosok nagyjából fele nem értett egyet az egész elszámolással és/vagy a neki visszajáró összeggel, olyan is volt, aki a forintosítási árfolyamot kifogásolta.
- OTP Bank: az ügyfelek 1-2 százaléka tett panaszt, leginkább a jóváírt összeg miatt, de itt is sokan vitatják az egész elszámolást, sokan pedig magyarázatot várnak arra, hogy miért nem csökkent a tőke és a törlesztőrészlet.
- CIB: három százaléknyi a panaszos ügyfél, a többség általánosságban kifogásolja az eljárást.
Nemrég mi is írtunk arról, hogy általában mi a bajuk a devizahiteleseknek a banki elszámolással, erről itt olvashat bővebben.