Egymillió forintra megbüntette a Citibankot az Egyenlő Bánásmód Hatóság, amiért hátrányosan megkülönböztettek egy ügyfelet csak azért, mert nyugdíjas. Az ügyfél, aki egy éve az eljárást kérvényezte a hatóságnál, a Citibanknál hitelkártyát szeretett volna igényelni háromszor is, de az igénylését mindháromszor elutasították. Az egyik bevásárlóközpontban lévő bankfiókban rákérdezett, hogy mi a helyzet, ahol azt mondták neki, hogy
Ez persze nem igaz, ahogy azt a bank is előadta a hatóságnak, amikor az eljárásban rákérdeztek, a hitelkártyaigényléshez alapfeltétele ugyanis mindenkinél
A bank szerint igazából mindháromszor más okból utasították el, először a banki alkalmazott hibája miatt nem továbbították az igénylését, másodszor nem töltött ki minden szükséges papírt, harmadszor pedig az igénylése a bank belső hitelbírálati követelményrendszerének nem felelt meg. Ezen kívül a kérelmező mindhárom alkalommal más adatokat diktált be, volt például, hogy azt diktálta be, hogy van más jövedelme a nyugdíján kívül is, volt viszont, amikor nem.