Az MNB 8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Budapest Bankra, mert a bank több hirdetésében nem elég feltűnő módon (a hirdetés főszövegével azonos nagyságban) tüntette fel a hitelhez tartozó – annak valós költségét bemutató, más szolgáltatók hasonló ajánlatával összehasonlíthatóvá tévő – teljes hiteldíj-mutató (THM) mértékét, derül ki a jegybank közleményéből.
A hirdetésekkel az sem volt rendben, hogy a bank nem szerepeltette a megadott reprezentatív példában a jogszabályban meghatározott valamennyi tartalmi elemet. A jogsértések miatt a bírság mellett az MNB arra kötelezi a bankot, hogy a THM értékének jogszabályszerű, a reprezentatív példa valamennyi tartalmi elemét tüntesse fel.
A bírság kiszabása során az MNB figyelemmel volt a szabályszegések súlyosságára és ügyfelekre gyakorolt hatására, az annak révén elért vagyoni előnyre, a szabályok megsértésének ismétlődésére és gyakoriságára. Súlyosító körülménynek számított a megjelentetett hirdetések számossága, a különféle kommunikációs csatornákon való közzététele (tévéhirdetések, plakátok, online hirdetések, elektronikus direkt marketing).