2017. március 27., hétfő 10:37
Az MNB összesen 45 millió forintra bírságolta az Aegon Biztosítót – derül ki ajegybank közleményéből.
A biztosító tevékenységét a jegybank 2013. október 1-től az ellenőrzés lezárásáig vizsgálta. Az ellenőrzésből az derült ki, hogy a cég alapvetően szabályosan működik, de nem volt minden rendben a cég működését érintő eljárásokkal, néhány biztosítási szerződéssel, és az ügyfél-tájékoztatással, valamint a panaszkezeléssel sem. Az MNB súlyos jogsértésként azonosította, hogy
- a biztosító a lakásbiztosítási terméke esetében nem egyértelműen határozta meg a szerződési feltételeiben az értékkövetésre és a biztosítási díj egyoldalú emelésére vonatkozó rendelkezéseket, valamint az értékkövetés, illetve a díjemelés érvényesítése során egyáltalán nem tájékoztatta az ügyfeleket az értékkövetés kapcsán őket megillető jogokról.
- Ezen túlmenően a díjemelés érvényesítése során néhány infót nem teljesen pontosan közölt.
- A vizsgálat problémát talált továbbá a biztosító vállalatirányítási, ügymenet kiszervezési és számviteli gyakorlatában, valamint az egyes felügyeleti adatszolgáltatások alátámasztottsága kapcsán.
- A biztosító a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb), életbiztosítási, és lakásbiztosítási termékeit érintő nyilvántartási, adatszolgáltatási, adatfeldolgozási, és ellenőrzési rendszereit illetően sem felelt meg mindenben a jogszabályi előírásoknak.
- A vizsgálat továbbá hiányosságot tárt fel az biztosító egyes élet- és nem életbiztosítási biztosítási feltételeinek jogszabály által előírt tartalmi elemeivel kapcsolatban is.
- A társaság több esetben megszegte az ügyfél-tájékoztatásra, panaszkezelésre vonatkozó jogszabályi előírásokat is. Több esetben késedelmesen adta meg ügyfeleinek az életbiztosítási szerződések megszűnéséhez kapcsolódó, és a jogszabály szerint rendszeresen, évente teljesítendő tájékoztatásokat, illetve azokat nem a megfelelő időszakra vonatkozóan teljesítette.
- A kgfb-szerződéseknél jelentős arányban mulasztotta el vagy teljesítette határidőn túl tájékoztatási kötelezettségét például a bonus-malus besoroláshoz szükséges adatok megállapítása, a díjhátralékos ügyfelek felszólítása, a szerződés díjnemfizetéssel történő megszűnése, és a kártérítési igények intézése kapcsán.
A jogsértések miatt az MNB ma közzétett határozatában összesen 30 millió forint felügyeleti és 15 milliós fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a biztosítóra, és kötelezte a jogszabályoknak megfelelő működésre.