Index Vakbarát Hírportál

A GYSEV kapocs lenne Kína és a nyugat között

2008.01.18. 13:52
A GYSEV Zrt. a Far East Land Bridge Ltd-vel közösen kívánja működtetni a Kína és Nyugat-Európa közötti vasúti teherszállítási útvonal magyarországi szakaszát. Az együttműködésről a két társaság képviselői 2008. január 18-án 2012-ig szóló szerződést írtak alá a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban. A megállapodás aláírásán jelenlevő Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter szerint ezzel Magyarország megtette az első kis lépést annak érdekében, hogy a Kína és Nyugat-Európa közötti vasúti áruforgalom újjáéledjen. Az első konténervonat már elindult a Távol-Keletről, és napokon belül megérkezik Záhonyba. A rohamosan fejlődő kínai gazdaság tavaly már több mint ezermilliárd (!) dollár értékű árut exportált. Az egyik legnagyobb piacának az Európai Unió országai számítanak, egyedül Németországban 41 milliárd dollárnyi kínai áru talált gazdára. Jelenleg a kínai áruforgalom túlnyomó hányada tengeri útvonalon érkezik Nyugat-Európába. A kelet-európai rendszerváltás, azaz 1990 előtt jelentős mennyiségű áru jutott el vasúton Kínából Nyugat-Európába. Az utóbbi másfél évtizedben ez a forgalom gyakorlatilag megszűnt, ám most a GYSEV Zrt. részvételével újraéledni látszik.


Rovatok