Index Vakbarát Hírportál

6,6 százalékkal nőtt a Henkel bevétele

2012.11.16. 12:06

A Henkel működési eredménye az egyszeri hatásoktól megtisztítva 16,7 százalékkal 631 millió euróra emelkedett 2012 harmadik negyedévében a múlt év hasonló időszakával összevetve - közölte pénteken a mosó- és mosogatószereket, testápolási cikkeket és ragasztóanyagokat gyártó német vállalat. Az árbevétel 6,6 százalékkal 4,29 milliárd euróra emelkedett, a nettó nyereség 397 millió euró volt.

A Henkel a következő években a feltörekvő térségekben akar terjeszkedni, mert az európai piacokon az adósságválság és a megszorító intézkedések miatt még várhatóan évekig lanyha lesz a kereslet. A terv az, hogy az árbevétel 2016-ig a tavalyi 15,6 milliárdról 20 milliárd euróra emelkedjen és az árbevételben a feltörekvő piacok részaránya a jelenlegi 44 százalékról 50 százalékra nőjön. A következő négy évben 40 százalékkal 2 milliárd euróra növelik a beruházásokat és hét kutató-fejlesztő központot létesítenek a feltörekvő térségekben. A világszerte 47 ezer embert foglalkoztató vállalat magyarországi érdekeltsége a Henkel Magyarország Kft. A cég Körösladányban és Vácon működtet üzemet. A Henkel olyan márkák mögött áll mint a Biopon, a Persil, a Tomi, a Fa és a Schwarzkopf.



Rovatok