Az elmúlt húsz évben még nem esett egy havi szinten akkorát a benzin és a gázolaj ára Magyarországon, mint márciusban - írja a Portfolio.hu. Márciusban
a benzin 85 forinttal, a dízel pedig 58 forinttal lett olcsóbb literenként.
Az üzemanyag árának zuhanása leginkább az olajár a 2008-as válság óta nem látott áresésének volt köszönhető. Az olaj ára egyrészt azért esett, mert a koronavírus és az ezzel járó utazási korlátozások miatt jelentősen visszaesett a kereslet (aminek hála szerte a világon jelentősen csökkent a légszennyezés is). Másrészt pedig azért, mert március elején, miután az OPEC olajlobbi tagországai és Oroszország nem tudtak megállapodni az olaj kitermelésének visszafogásáról, a világ legnagyobb kitermelőjének számító Szaúd-Arábia még fel is turbózta a termelést, ezzel jelentősen emelve a piacon elérhető olaj mennyiségét, csökkentve annak árát. Az emögött húzódó gazdasági és hatalmi logikát a Hol a Pénz? podcast adásában beszéltük át.
Az üzemanyagok ára viszont a válság alatt sem esett ekkorát a magyar piacon, sem 2014 és 2016 között, amikor Szaúd-Arábia igyekezett minél több olajat kitermelni és ezzel tönkretenni a versenytársait, hasonlóan, mint most. A benzin az elmúlt 20 évben ezelőtt 2018 novemberében esett a leggyorsabban, akkor 38 forinttal lett egy hónapon belül a 95-ös. A gázolaj pedig a 2008 decemberében, a válság alatt esett ezelőtt a legnagyobbat, 35,3 forintot. Az üzemanyagok mostani esését még a forint mélyrepülése sem tudta megállítani, pedig a gyenge forint általában drágább tankolást jelent, hiszen a kőolajat és a feldolgozott üzemanyag jó részét is importálni kell.