- Gazdaság
- Fogyasztói kosár
- webshop
- öltözködés
- felmérés
- kereskedelem
- online vásárlás
- online kereskedelem
A koronavírus-járvány turbózhatja fel az online üzletek forgalmát
A Glami internetes adatfelvételen és értékesítési statisztikákon alapuló, a divatpiac helyzetét vizsgáló legfrissebb reprezentatív kutatásában háromezer magyar felhasználó vett részt. A legújabb felmérésben a járvány kitörése utáni ágazati trendeket és fogyasztói attitűdöket vizsgálták Csehországban, Szlovákiában, Görögországban, Romániában és Magyarországon. A felmérés nem adott választ arra, hogy a korona-vírus járvánnyal összefüggő gazdasági visszaesés mennyire befolyásolja a fogyasztók vásárlási szokásait.
Robert Johnson, a Glami country managere az MTI-hez eljuttatott közleményében ismertette: fordulóponthoz érkezett a divatcikkek online kereskedelme, a megkérdezettek fele már többet költ divatcikkek vásárlására az interneten, mint hagyományos üzletekben, és a vásárlók 19 százaléka ugyanannyit költ online, mint offline. Nagyjából a fogyasztók ötöde költ többet hagyományos üzletekben, mint az interneten.
A felmérés alapján a fogyasztók az internetes áruházakat elsősorban azért választják a hagyományos boltokkal szemben, mert a keresett termékeket gyakran alacsonyabb áron tudják megvásárolni. Sokan azért is részesítik előnyben az online vásárlást, mert nincs idejük elmenni a fizikai üzletbe (15 százalék szerint), de a fertőzésveszély és a kötelező maszkviselés is visszatartó erő lehet az üzletekbe való ellátogatás szempontjából – 8 százalékuk mondta ezt.