Index Vakbarát Hírportál

Kivonul a Schlecker

2010. december 7., kedd 07:16

Hamarosan bezárja magyarországi üzleteit a Schlecker német drogérialánc - értesült a Napi Gazdaság. A cég a kivonulásról szóló hírt néhány napja jelentette be beszállítóinak, ám azt egyelőre nem tudni, hogy a magyar piacról mikor lép ki teljesen.

Belépésekor a piac tartott a Schleckertől, ám az utóbbi két évben kiderült, a magyar drogériapiac vezetőit, a dm-et és a Rossmant nem lehet megverni - írja a Napi Gazdaság.

A keménydiszkont formában működő német drogérialánc 2006 elején, csendesen jelent meg a hazai kiskereskedelemben. A cég régi Azúr üzleteket újított fel és alakított át. Elsősorban saját márkás termékeket kínált alacsony áron.

Az elemzők szerint a Schlecker franchise-rendszere, illetve puritán koncepciója nem jött be a magyar fogyasztóknak, a lánc képtelen volt úgy bedarálni a konkurens drogériákat, mint azt tette a többi uniós országban, ahol megjelent - a drogérialáncok farkasának becézték a céget.

Az utóbbi években jelentősen nőtt a magyar drogérialáncok forgalma, piacot hódítva a korábban szinte verhetetlennek tűnő hipermarketektől. A GfK Hungária Piackutató adatai szerint a csatorna az elmúlt években két százalékon stagnáló piaci részesedését három százalékra növelte, s a következő években is lassú erősödést mutat a tendencia.

A Schlecker itthon 22 üzlet működtetéséig jutott el, ebből 12 Budapesten, a többi vidéken van. Ezzel szemben a két vezető láncnak több száz üzlete működik országszerte és a piacon a legfiatalabb Müller drogéria- és parfümérialánc is majd 30 üzletet működtet itthon.

Rovatok