Index Vakbarát Hírportál

Kötelező: nemcsak az ár számít

2011. november 11., péntek 10:45

Bár az ár a legfontosabb választási szempont az idei kötelező biztosítási kampányban is, a biztosító iránti szimpátia tízből négy autós döntését befolyásolja. A legértékesebb név idén is az Allianz, majd az AEGON és a K&H Biztosító következik a sorban a Netrisk.hu kimutatása szerint.

A biztosító közleménye szerint az autósok választásából évről évre jól lemérhető, mennyire vonzó egy biztosító. A népszerű társaságokra ugyanis jóval nagyobb arányban esik a választás, mint ahányszor első helyen végeznek a díjversenyben. Idén a Netrisk.hu-n az ügyfelek 60 százaléka választja a legolcsóbb ajánlatot, tízből négy autós tehát az ár mellett a biztosítót is értékeli.

A listavezető Allianzot például ötször annyian választják, mint ahányszor első helyen áll a díj alapján, de a márkaversenyben jól teljesít idén az Aegon is. A lista harmadik helyezettje a K&H Biztosító, a legjobb árajánlathoz mérten dupla annyi szerződéssel.

Az autósok emellett a Posta Biztosítót és a Groupama Garanciát is díjazzák, bár jóval kisebb különbséggel. A KÖBE, a Wabard, valamint az Astra Biztosító alulteljesít a kisebb fogyasztói bizalom nyomán.

Jól látható a Netrisk.hu statisztikáiból az is, hogy a kevésbé ismert biztosítótársaságok általában alulteljesítenek az általuk kínált árakhoz mérten. Így az Uniqa multinacionális háttere ellenére kevesebb biztosítást köt, mint ahányszor a legjobb árat adja. Igaz, ez is bőven elég ahhoz, hogy a társaság az átszerződők negyedét elvigye az idei kampányban.

Rovatok