Index Vakbarát Hírportál

Vittük a pelenkát, mint a cukrot

2012. március 24., szombat 16:36

Háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból a kiskereskedelem mintegy 300 milliárd forintos forgalmat ért el 2011. március-2012. februárban, ahogyan egy évvel azelőtt is. Mennyiséget tekintve három százalékkal kevesebbet adtak el a boltok, a Nielsen piackutató vállalat kiskereskedelmi indexe szerint.

"Jó néhány terméknél növekedést regisztráltunk, a hazai  kiskereskedelem 1-4 százalékkal többet adott el a legkeresettebb tíz vegyiáru kategória közül, értéket tekintve, éves összehasonlításban a következőkből: pelenka, tusfürdő, mosogatószer, általános tisztítószerek és papír zsebkendő" - mondta Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője..

Továbbra is a hipermarketekre jut a Nielsen által mért 60 vegyi termékcsoport kiskereskedelmi eladásából a legnagyobb rész. Piaci részesedésük értékben 38 százalék a legutóbbi tizenkét hónap során, hasonlóan  az előző időszakhoz. Különösen sok fogyasztó szerzi be hipermarketben a mosószert, öblítőt és légfrissítőt.

A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése szintén stabil; 17 százalék, érték szempontjbából. "Piaci részesedését egyetlen csatorna növelte, a drogéria" - mondta Villányi. Mutatója értéket tekintve 26-ról 27 százalékra emelkedett, éves  összehasonlításban, ezt az egy százalékpontot a 400 négyzetméteres és kisebb  üzletektől vette el, amelyek részaránya 15 százalékról 14-re csökkent.

Rovatok